سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۰
نقدي ديگر بر وهابيت

مسوول امور مخاطبان مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما از انتشار كتاب «پاسخ به پرسش‌ها و شبهه‌هاي وهابيت» تا پايان ماه مبارك رمضان خبر داد و گفت: نويسندگان وهابيت‌شناس اين اثر با تبيين تناقضات انديشه‌هاي اين فرقه با قرآن و سنت به پرسش‌هاي اين حوزه پاسخ مي‌گويند._

حسين قربان‌تقي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) اظهار كرد: اين كتاب با قلم «علي ‌باقرشيخاني» و «سيدحسين اسحاقي» كه تاليفات و پژوهش‌هاي متعددي در اين زمينه داشته‌اند، به رشته تحرير درآمده است.

وي درباره نگاه مولفان اين اثر به وهابيون گفت: وهابيون گروهي افراطي با عمري كمتر از دو قرن‌اند كه با انديشه‌هاي متحجرانه، چهره‌اي عقب‌مانده و خشن را از اسلام به دنيا معرفي مي‌كنند.

قربان‌تقي افزود: آنان با كمك قدرت‌هاي استعماري و زير چتر افكار انحرافي «محمدبن عبدالوهاب» به قدرت رسيدند و امروزه با در اختيار داشتن گزاره‌هاي نفتي و تسلط بر مهمترين اماكن مذهبي دنياي اسلام، ضمن القاي شبهات به پيروان مذاهب ديگر، به ترويج باورهاي منحرف خود مي‌پردازند.

مسوول امور مخاطبان مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما يادآور شد: اين كتاب مي‌كوشد به طور مستدل به شبهاتي كه وهابيون ايجاد كرده‌اند،پاسخ گويد و تناقضات انديشه آنان با قرآن كريم، سنت و عقل را براي مسلمانان آشكار سازد.

وي مخاطبان اصلي مجموعه آثار مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما را تهيه كنندگان، نويسندگان، برنامه‌ريزان و توليدكنندگان برنامه‌هاي صدا و سيما توصيف كرد تا بر اساس محتواي اين آثار و نياز جامعه به توليد اثر بپردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط