چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۳
«نقطه‌چین‌های زمین» کتاب شد

«نقطه‌چین‌های زمین» عنوان نخستین دفتر شعر زهرا رستمی در قالب غزل است. این کتاب در مجموعه «صدای تازه» موسسه انتشاراتی هنر و رسانه اردیبهشت منتشر شد./

رستمی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: انگیزه‌ام از چاپ این مجموعه گردآوری گزیده‌ای از شعرها و فعالیتم طی دو دهه اخیر و معرفی آن‌ها به مخاطبان و علاقه‌مندان حوزه شعر بود.

وی در ادامه توضیح داد: این مجموعه 65 غزل نو را شامل می‌شود که درباره مضامین اجتماعی و عاطفی و گاهی دفاع‌مقدس سروده شده‌اند.

این شاعر افزود: شعرهایی که در این مجموعه گنجانده شده‌اند بیان کننده احساس و دغدغه‌های شخصی من اند اما این‌که مخاطبان تا چه اندازه با آن‌ها ارتباط برقرار کرده‌اند، به گذشت زمان و دریافت بازخورد آن‌ها نیاز دارد.

غزل‌های این مجموعه بدون عنوانند و شعرهایی از سال 69 تا 89 در این دفتر دیده می‌‌شوند.

نمونه غزلی از این دفتر:
«هر طرف، هر گوشه را پا می‌گذاری سوخته/ شاخه‌ها خشکیده، آواز قناری سوخته/ این همه سرخی چرا در جان رود افتاده است؟/ در ده بالا مگر باغ‌ اناری سوخته؟/ کوه را می‌پیچد و در سنگ آتش می‌زند/ بوی یال سوخته، از بیشه‌زاری سوخته/ کهکشان در کهکشان را دود می‌گیرد، مگر/ بازهم سیاره‌‌ی دنباله‌داری سوخته؟/ می‌رسی و می‌نشیینی رو به روی یادها/ قاب‌ها اما شکسته، یادگاری سوخته/ یک شب از دریاچه‌ی چشم تو جاری می‌شوند/ دسته دسته رودها سمت بهاری سوخته»

زهرا رستمی متولد 1348 است. مجموعه شعر «نقطه‌چین‌های زمین» در 104 صفحه، شمارگان سه هزار نسخه و قیمت هزار و 600 تومان توسط موسسه انتشاراتی هنر و رسانه اردیبهشت منتشر و روانه بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط