سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۲
منوچهر ستوده و انتشار «فرهنگ زبان قدیم مردم تهران»

منوچهر ستوده در حاشيه مراسم بزرگداشت خود از به پايان رسيدن مراحل انتشار «فرهنگ زبان قديم مردم تهران» خبر داد. وی در تدوين اين كتاب از هیچ منبع و ماخذی استفاده نکرده و تمامی مدخل‌های آن از شنیده‌های شخص او از زبان مردم کوچه و بازار تهران جمع‌آوری شده‌اند./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ستوده در حاشيه مراسم بزرگداشت خود در هشتاد‌ و‌ سومين شب بخارا كه عصر ديروز(دوشنبه، 2 خرداد)، در تالار باستاني‌پاريزي دانشكده ادبيات دانشگاه تهران برگزار شد، درباره تازه‌ترين كتابش به خبرنگار «ايبنا» گفت: نخستين واژه اين فرهنگ را زماني كه محصل دوران متوسطه بودم، پيدا كردم و كار تاليف اين فرهنگ از آن زمان تا حدود شش يا هفت سال پيش به طول انجاميد.
 
وي افزود: در اين كتاب عكس‌هايي نيز از محله‌هاي قديمي تهران منتشر شده اند؛ ضمن آنكه همه 12 هزار لغت آن از زبان مردم كوچه و بازار و مردم محله‌هاي مختلف تهران جمع آوري شده‌اند و از منبعي در جمع‌آوري اين واژه‌ها كمك نگرفته‌ام.

«فرهنگ زبان قديم مردم تهران» به زودي از سوي انتشارات «موقوفات افشار» منتشر مي‌شود.

مراسم بزرگداشت اين استاد زبان و ادبيات فارسي و ايرانشناس برجسته، شب گذشته با سخنراني عبدالرحمان عمادي، هوشنگ دولت‌آبادي و جمعي از دانشجويان و استادان دانشكده ادبيات دانشگاه تهران برپا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط