یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۹
نمايش اقتباسي «فاوست» تا ارديبهشت ادامه می‌یابد

اجراي نمايش اقتباسي «فاوست» به نويسندگي و كارگرداني حميدرضا نعيمي که از 3 اسفند سال 89 در تالار چهارسوی تئاتر شهر آغاز شده تا اوايل ارديبهشت امسال در همين تالار روي صحنه مي‌رود._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اين نمايش داستان دانشمندي به نام «فاوست» است كه در يك مقطعي از زندگي دچار فقر، پوچي و نااميدي مي‌شود. او در ازاي به دست آوردن هر آنچه در زندگي مي‌خواهد حاضر مي‌شود روح خود را به شيطان بفروشد. 

نعيمي با بيان اينكه نمايش «فاوست» براي نخستين بار است كه در ايران اجرا مي‌شود و طي دو سال طراحي و نوشتن آن طول كشيد، اظهار داشت: اين نمايش تاريخ مصرف ندارد و مي‌تواند اجراهاي متوالي داشته باشد.

خسرو شهراز، ايوب آقاخاني، يعقوب صباحي، بهناز نازي، محسن گودرزي، آهو ايماني و مهرداد خاني از جمله بازيگران اين نمايشند كه تا اوايل ارديبهشت در تالار چهارسو به روي صحنه مي‌رود. 

نعيمي نمايشنامه‌هاي «آژاك»،‌ «كالون و قيام كاستليون»،‌ «صبحانه براي ايكاروس»، «چه‌گوارا»، «شاه لير»، «همه چيز در برابر يك اسب» و همچنين «فاوست» را آماده چاپ دارد ولي ترجيح مي‌دهد اين متون سلسله‌وار منتشر شوند تا قابل بررسي باشند. اين متون توسط مرتضي محمدي ترجمه شده است تا به دو زبان فارسي و انگليسي در دسترس مخاطبان قرار بگيرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها