سه‌شنبه ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
روایتی از همدلی مجاهدانه طلاب در خط مقدم مبارزه با کرونا

کتاب «کد 99»، مجموعه خاطراتی از حضور یک طلبه به همراه دوستانش در خط مقدم مبارزه با کرونا است که امروز سه‌شنبه 1 تیرماه در بیمارستان شهید بهشتی قم رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، همزمان با سالروز ولادت حضرت علی‌بن‌موسی الرضا(ع)، کتاب «کد 99» که برگرفته از خاطرات حجت‌الاسلام سیدمحمد بابامیری در خط مقدم مبازه با کرونا است، با حضور نویسنده کتاب، راوی کتاب، رئیس و کادر درمان بیمارستان شهید بهشتی قم، معاون فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی، سید اصغر علوی، شاعر آیینی کشور و جمعی از اهالی رسانه در محل بیمارستان شهید بهشتی قم برگزار شد.
 
کمتر از یک‌سال‌و‌نیم است که ویروس منحوس کووید 19 در کشورمان شیوع پیدا کرده و فاصله‌های زیادی را بین مردم کشور به‌وجود آورده است. ویروسی که اوایل دستِ‌کم گرفته بودیمش و شاید خیلی‌ها توجهی به آن نداشتند؛ اما کم‌کم و با شنیدن اخبار وحشتناک جهانی و نیز خبرهایی در مورد دوستان و آشنایان و اقواممان که درگیر ویروس شده‌اند، ترس در وجودمان رخنه کرد و آرام‌آرام باعث شد که خیلی از مکان‌ها و جمع‌ها از هم بپاشد و بین آدم‌ها و دل‌هایشان فاصله ایجاد شود. در این میان عده‌ای همچون دوران سخت هشت سال دفاع مقدس با از خودگذشتگی و به‌صورت جهادی به میدان آمدند و از این فاصله‌ها جلوگیری کردند و با رفتار همدلانه‌شان، بذر محبت و دلگرمی ‌را در دل هموطنان عزیزمان پاشیدند.


نویسنده «کد 99» به سراغ نیروهای جهادی که در روزگار کروناویروس دل به خطر داده و وارد میدان مبارزه با این ویروس منحوس شده‌اند، رفته است. جهادگرانی از جنس طلاب حوزه علمیه که شب و روز خود را وقف این کار کرده و دوشادوش کادر درمان در ایام شیوع این ویروس به‌ خدمت به بیماران کرونایی پرداخته‌اند، جایی که از آن به‌عنوان خط مقدم مبارزه با کرونا نام می‌برند؛ بخش بیماران کرونایی یک بیمارستان.
 
در هر یک از روایت‌های «کد 99» با ابعادی از همدلی مجاهدانه آشنا و حضور پررنگ طلاب علوم دینی در خط مقدم مبارزه با کرونا  را حس می‌کنیم.
 
این کتاب، مجموعه خاطراتی از حضور حجت‌الاسلام سیدمحمد بابامیری به همراه دوستان طلبه و جهادی خود در خط مقدم مبارزه با کرونا است که به قلم سیدعلی نقیب به رشته‌ تحریر درآمده و به‌زودی از سوی انتشارات شهید کاظمی روانه بازار می‌شود.
 

علاقه‌مندان برای تهیه این اثر می‌توانند بعد از انتشار از طریق سایت رسمی انتشارات شهیدکاظمی (https://nashreshahidkazemi.ir/)، سایت manvaketab.ir و همچنین از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه 3000141441 کتاب را تهیه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها