جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
فروش بهارانه از مرز 112 میلیارد ریال گذشت

طرح بهارانه کتاب 1400 بعد از چهار روز از رقم فروش 112 میلیارد و 124 میلیون ریال گذشت و کتاب‌فروشان تهرانی با سهم 17 درصدی از این رقم، تهران را در صدر جدول استان‌های پرفروش قرار داده‌اند.

به‌گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ مطابق با اطلاعات درج شده در سامانه طرح‌های فصلی، بهارانه کتاب 1400 بعد از سپری شدن چهار روز از زمان آغاز، به رقم فروش 112 میلیارد و 124 میلیون ریال رسید.

کتاب‌فروشان تهرانی با فروش 36603 نسخه کتاب به مبلغ 18میلیارد و 995میلیون ریال، بیشترین سهم را از فروش‌ بهارانه در چهارروز نخست داشته‌اند و استان‌های خراسان رضوی و اصفهان، هم در تعداد کتاب‌های فروخته شده و هم در مبلغ فروش، جایگاه دوم و سوم را بعد از تهران به خود اختصاص داده‌اند.

جدول پرفروش‌ترین کتاب‌فروشی‌ها نیز با تغییرات همراه بود و مطابق با آخرین اطلاعات، به‌ترتیب دنیای کتاب قم، کتاب فرازمند رشت، ماه‌پیشونی تهران، کلبه کتاب جهرم، پاتوق کتاب اراک، پاتوق کتاب شیراز، شهر کتاب اصفهان، شهر کتاب کرمانشاه، پاتوق کتاب تبریز و کتاب معراج دزفول 10 کتاب‌فروش پرفروش بهارانه 1400 طی چهارروز نخست طرح بوده‌اند.

بهارانه 1400 که با مشارکت 884 کتاب‌فروشی در سراسر کشور؛ اعم از 678 کتاب‌فروشی در مراکز استان‌ها و 206 کتا‌ب‌فروشی در شهرستان‌ها از دوشنبه 17 خرداد به‌مدت یک‌هفته تا 23 خرداد‌‌ماه از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط موسه خانه کتاب و ادبیات ایران، برگزار می‌شود.

در این طرح مخاطبان می‌توانند تا سقف 200 هزار تومان و 20درصد تخفیف از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح خرید کنند. کتاب‌‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی مشمول این میزان تخفیف هستند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها