چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
برگزیدگان نخستین جشنواره ملی شعر طنز «شهرخند» معرفی شدند

برگزیدگان نخستین جشنواره ملی شعر طنز شهروندی «شهرخند» طی آیینی با حضور طنازان شیرازی و طنزپردازانی از سراسر کشور که به صورت مجازی شرکت داشتند، در شیراز اعلام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، داوری بخش «شعر طنز» این جشنواره که توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و با همکاری انجمن طنز حوزه هنری فارس برگزار شد، بر عهده «دکتر اسماعیل امینی»، «راشد انصاری» و «دکتر عبدالرضا قیصری» بود و «احمد اکبر‌پور»، «عبدالله مقدمی» و «هاشم کرونی» نیز داوران بخش «داستان طنز» بودند.
 
بر اساس این گزارش، ۲۳۰ اثر از شهرهای مختلف کشور (شیراز، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، خراسان، خوزستان، کرمانشاه، مازندران، یزد، تهران و...) به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که طبق رأی هیأت داوران در بخش شعر، حسین گلچین (از ساری) با شعر «گرانی»، مقام اول، رسول سنایی (از بهمئی کهگیلویه و بویراحمد) با شعر «شهروند ساده‌دل» مقام دوم و علی میری (از سبزوار) با شعر «کار فرهنگی» مقام سوم را کسب کردند.
 
هیأت داوران همچنین در بخش شعر، اثر ارسالی جواد فرجپور (از شیراز)، علی بهشت آیین (از شیراز) و محمدحسین مهدویان (از قم) را شایسته تقدیر دانستند.
 
داوران بخش داستان طنز نیز پوریا اسکندرزاده (از تهران) را برای اثری با نام «سیزدهِ بدر نشده» به عنوان مقام اول، صدیقه آقایی نوبندگانی (از شیراز) را برای اثری با نام «یک بانوی فرهیخته » به عنوان مقام دوم و سهیلا سپهری (از تهران) را برای اثری با نام «مامان مدیر می‌شود» به عنوان مقام سوم جشنواره معرفی کردند.
 
همچنین بر اساس آرای داوران، عابدین زارع (از بخش سیدان، روستای حسن آباد سنجرلو) با داستان «برج پاپر»، آرزو فلاحی (از مرودشت) با داستان «ببرهای پخمه» و غلامرضا مالک زاده (از شیراز) با داستان «به جایی نمی‌رسی» به عنوان نفرات قابل تقدیر انتخاب و معرفی شدند.
 
حقوق شهروندی، حمل و نقل عمومی و  هوای پاک، فضای سبز و محیط زیست، مصرف بهینه انرژی، تفکیک پسماند و بازیافت مواد، فرهنگ آپارتمان‌نشینی، پرداخت به موقع عوارض و مشارکت شهروندان در حفظ و توسعه شهر، ارتقای فرهنگ کتابخوانی، کنترل خشم، همدلی و نوع دوستی، احترام و ادب‌ورزی، احسان و نیکوکاری، گذشت و ایثار، قدردانی، حفظ منزلت سالمندان، رفتار سالم با افراد توان‌خواه در جامعه، سد معبر و ایجاد مزاحمت برای شهروندان در فضاهای عمومی شهری از موضوعات محپری این جشنواره بود. مشارکت مسوولانه در ریشه کنی بیماری کرونا نیز موضوع ویژه نخستین جشنواره طنز مکتوب شهروندی «شهرخند» بود.
 
یادآور می‌شود: جشنواره شعر طنز «شهرخند» با هدف توجه به فرهنگ شهروندی و پرداختن به موضوعات این حوزه از نگاه ادبیات و طنز با همکاری انجمن طنزپرداران شیراز برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها