دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
حسن اصغری سه کتاب در دست انتشار دارد/ تجدید چاپ «عاشقی در خیال» بعد از هشت سال

«تابلوهای زلزله‌خیز قله کوه کرکس»، «لاله‌زار مرداب» و «قتلگاه سهراب» سه رمان جدید حسن اصغری است که به زودی به ویترین کتابفروشی‌ها راه پیدا می‌کند. رمان «عاشقی در خیال» این نویسنده نیز پس از گذشت هشت سال از چاپ نخست، تجدید چاپ شده است.

اصغری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) عنوان کرد: «تابلو‌های زلزله‌خیز قله کوه کرکس» که رمانی 230 صفحه‌ای است به زودی از سوی انتشارات هزاره سوم منتشر می‌شود.
 
این داستان‌نویس افزود: این رمان سه محور دارد. بخشی از موضوعش عاشقانه است و بخشی دیگر عرفانی و بخش دیگرش نیز به مسایل گذشته و روزگار حال بازمی‌گردد. این سه موضوع در هم تنیده شده و ترکیب یافته است؛ یعنی نمی‌توان هیچ یک از این سه موضوع را در رمان نادیده گرفت یا حذف کرد.
 
وی اضافه کرد: کتاب «لاله‌زار مرداب» نیز مانند «تابلو‌های زلزله‌خیز قله کوه کرکس» مجوز گرفته است و انتشارات بوتیمار آن را تا مهر ماه منتشر خواهد کرد. همچنین کتاب «قتلگاه سهراب» نیز رمان کوتاه 140 صفحه‌ای است که از سوی نشر قطره به ویترین کتابفروشی‌ها راه خواهد یافت.
 
نویسنده رمان «راز اشک‌های کریستالی» توضیح داد: طی یک دو ماه گذشته نیز دو رمان من با نام‌های «عاشقی در خیال» و «مرغی که مانند پنگوئن راه می‌رفت و قهقهه می‌زد» چاپ شده‌اند. همچنین رمان «عاشقی در خیال» که برای نخستین بار هشت سال پیش از سوی مؤسسه انتشاراتی نگاه منتشر شد، به تازگی از سوی  نشر روزآمد به چاپ دوم رسیده است.
 
اصغری گفت: رمان «مرغی که مانند پنگوئن راه می‌رفت و قهقهه می‌زد» نیز از سوی نشر روزگار منتشر شد.
 
 حسن اصغری داستان‌نویس و منتقد ادبی است. «خسته‌ها»، «میراث خانزاده»، «برکه مانداب»، «کوهان سیاه و شکوفه‌های بهار نارنج»، «عریان‌تر از جنگ»، «عاشقی در مقبره»، «گرگ و میش»، «ول کنید اسب مرا»، «زایش تاریخ» (هفت مقاله در تحلیل وقایع انقلاب مشروطه) و رمان «آواز فواره آب و گنجشک» از جمله آثار این نویسنده است. رمان او با نام «رستم در مرداب خوان دوم» اثر شایسته تقدیر بیست‌ودومین جایزه «کتاب فصل» بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها