سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۷
مسوولان فرهنگی در ارایه ناگفته‌های جنگ بکوشند

امیر احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره وضعیت کیفی کتاب‌های حوزه دفاع مقدس گفت: هنوز ناگفته‌های زیادی از دوران هشت سال دفاع مقدس وجود دارد که همه مجامع و مسوولان فرهنگی باید در ارایه آن‌ها به صورت مکتوب بکوشند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در حاشیه آیین رونمایی از پنج عنوان کتاب جدید مرکز اسناد انقلاب اسلامی امیر احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به چند پرسش‌ پاسخ گفت.

امیر پوردستان در پاسخ به این سوال که «آیا کتاب‌های موجود در حوزه دفاع مقدس پاسخ‌گوی نیاز مخاطبان هستند؟» اظهار کرد: کتاب‌هایی که با محوریت دفاع مقدس در بازار نشر موجودند تا حدودی توانسته‌اند بخش‌هایی از واقعیت‌های دوران جنگ تحمیلی را بازگو کنند و به اغلب سوال‌ها و ابهام‌های نسل جوانی که دوران جنگ را درک نکرده‌اند، پاسخ دهند.

وی ادامه داد: در این راستا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی قدم‌های موثری را برداشته‌اند و کتاب‌هایی را با هدف ترویج فرهنگ هشت سال دفاع مقدس ارایه کرده‌اند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: خوشبختانه اکنون شاهد ترویج فرهنگ شرح‌حال‌ نویسی در حوزه دفاع مقدس نیز هستیم. این شرح‌حال‌ نویسی توانسته بخش کوچکی از مستندات و واقعیت‌های جنگ را پوشش دهد.

امیر پوردستان در پاسخ به این‌ پرسش که «برای تولید آثار فاخر در حوزه دفاع مقدس برای نویسندگان و پژوهشگران این حوزه چه پیشنهادی دارید؟» گفت: اگر واقعیات دوران هشت سال دفاع مقدس را اقیانوس عظیمی در نظر بگیریم، اهالی قلم و اندیشه هنوز در سطح این اقیانوس قرار دارند. بنابراین، ضرورت دارد تا زمانی که رزمندگان جنگ تحمیلی در میان ما حضور دارند، فرصت را غنیمت شمرد و بسیاری از خاطرات شفاهی را که در سینه‌ آن‌ها نهفته است به صورت مکتوب در اختیار نسل جوان قرار داد.

در تقویم جمهوری اسلامی ایران، از سی‌ویکم شهریورماه (سالگرد آغاز جنگ تحمیلی از سوی عراق در سال 1359) تا ششم مهرماه به مناسبت «هفته دفاع مقدس» نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط