یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
زندانيان ماهشهر «رجعت» را تجربه مي‌كنند

رييس اداره كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان ماهشهر استان خوزستان از راه‌اندازي كتابخانه مشاركتي با سازمان‌ زندان‌هاي اين شهرستان خبر داد. كتابخانه «رجعت» در فضايي افزون بر 80 متر مربع به زندانيان خدمات كتابخواني ارايه مي‌كند.-

منوچهر صفائيان در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار كرد: در اين كتابخانه بيش از سه هزار جلد كتاب در موضوعات ادبيات، شعر، تاريخ و جغرافي، كليات، مذهبي و ... قرار دارند.

وي افزود: اين كتابخانه ويژه زندانيان است و در سالني به وسعت 80 متر مربع و با بهره‌مندي از سالن مطالعه، به زندانيان خدمت ارايه مي‌كند.

صفائيان با اشاره به اهداف راه‌اندازي اين كتابخانه يادآور شد: اين كتابخانه با هدف گسترش فرهنگ مطاله و آشنايي زندانيان با فرهنگ كتاب و كتابخواني راه‌اندازي شد.

وي در بخش ديگر سخنان خود با اشاره به برنامه‌هاي كتابي اين شهرستان، اظهار كرد: تاسيس كتابخانه «شهداي چمران» در شهر چمران، يكي ديگر از برنامه‌هاي اين شهرستان است كه در فضايي به وسعت يك هزار و 131 متر مربع افتتاح مي‌شود.

به گفته وي، اين كتابخانه مركزي داراي دو سالن مطالعه مجزا، بخش مرجع، مخزن و ... است و اعضا مي‌توانند از خدمات كافي‌نت آن بهره‌مند شوند.

رييس اداره كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان ماهشهر همچنين از راه‌اندازي كتابخانه در شهر «گرگر» از بخش مركزي ماهشهر خبر داد و يادآور شد: اين كتابخانه در زميني به وسعت 500 متر مربع پيش‌بيني شده است و به زودي مراحل ساخت و ساز آن آغاز مي‌شود.

به گفته صفائيان، همچنين در شهرك «آيت‌الله مدني» در ابتداي جاده ماهشهر به هنديجان نيز كتابخانه‌اي به وسعت 800 متر مربع پيش‌بيني شده است كه با اعتبار 250 ميليون توماني شهرداري ساخته مي‌شود.

وي افزود: يك قطعه زمين نيز از طرف شهرداري براي ساخت كتابخانه در شهرك شهيد رجايي ماهشهر به وسعت 600 مترمربع اهدا شده است.

رييس اداره كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان ماهشهر عنوان كرد:‌ هفته گذشته كتابخانه‌ مركزي ماهشهر با فضايي به وسعت 1500 متر مربع با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افتتاح شد. اين كتابخانه داراي سالن مطالعه مجزا ويژه بانوان و آقايان، بخش مخزن كتاب، مرجع و نشريات، كودك، سالن اجتماعات و اينترنت است.

وي افزود: ‌همزمان با افتتاح اين كتابخانه، در شهرك طالقاني ماهشهر نيز كتابخانه «رسول اكرم (ص)» با فضاي 700 متر مربع افتتاح شد. اين كتابخانه حدود پنج هزار جلد كتاب دارد. 

صفائيان با بيان اين‌كه حدود 11 هزار نفر در كتابخانه‌هاي ماهشهر عضويت دارند، از فعاليت هشت كتابخانه در اين شهرستان خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط