دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
«غریبه‌های سرخ»، «جهان تاریک»، «شمشیر افتخار» و «عموفرد در بهار» در لیست پیشنهادی داوکینز

ریچارد داوکینز در پاسخ به دوستداران علم که از وی می‌پرسند چه کتاب‌هایی را بخوانیم؛ «غریبه‌های سرخ»، «جهان تاریک»، «شمشیر افتخار» و «عموفرد در بهار» را پیشنهاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از radicalreads ریچارد داوکینز لیستی از علاقه‌مندی‌های خود را به دوستدارن علم پیشنهاد می‌کند. وی چهار کتاب را در این لیست برای خواندن به کسانی که از او می‌پرسند چه کتابی را بخوانیم پیشنهاد کرده است. کتاب‌هایی از ژانرهای مختلفی چون جنگ، طنز و علمی - تخیلی در این لیست قرار داشتند.

 
غریبه‌های سرخ نوشته السپث هاکسلی
«با رشد در کنیا در اوایل قرن بیستم، برادران ماتو و موتگی طبق آداب و رسومی پرورش می‌یابند که به آنها گفته می‌شود از ابتدای جهان وجود داشته‌اند. اما هنگامی که غریبه‌های سرخ فرا می‌رسند، زندگی قبیله کیکووی شروع به تغییر می‌کند. به زودی، مردم این قبیله دچار بیماری‌های ناشناخته‌ای می‌شوند که جادوی سنتی برای کنترل آنها بی‌قدرت است.» این بخشی از کتاب «غریبه‌های سرخ» نوشته هاکسلی است. این اثر در سال 2006 نوشته شده است.

 
جهان تاریک نوشته دانیل اف. گالویی
گفتنیست این اثر نامزد دریافت جایزه هوگو شده است. داستان روایت دنیای پس از آخرالزمانی است که در آن انسان‌ها در زیر زمین تاریک جامعه‌ای ساخته‌اند و از نور به عنوان چیزی مقدس یاد می‌شود. در دنیای تاریک و هیولاها چه واقعی و چه خیالی، جارد (قهرمان داستان) در جستجوی نور است. او می‌داند که چقدر تلاش او خطرناک خواهد بود. «جهان تاریک» در ماه اکتبر سال 2010 منتشر شده است.

 
شمشیر افتخار نوشته اولاین ووگ
رمان سه گانه «شمشیر افتخار» بهترین اثر داستانی به زبان انگلیسی است که در باب جنگ جهانی دوم نوشته شده است. شخصیت اصلی آن گای کروش‌بک رئیس یک خانواده باستانی و کاتولیک است که در ابتدا هدف جدیدی را در چالش دفاع از ارزش‌های مسیحی در برابر نازی کشف می‌کند. «شمشیر افتخار» گرچه غم‌انگیز است، اما در بطن آن طنز درخشانی دیده می‌شود. این اثر در سال 2012 چاپ شده بود.

 
عمو فرد در بهار نوشته پلهام گرنویل وودهاوس
عمو فرد به درخواست لرد امس‌ورث، به قلعه بلاندینگ سفر می‌کند تا پیش از هر چیزی دزد ملکه را به سرقت ببرد. در واقع عمو فرد نه تنها باید یك خوک را به سرقت ببرد، بلكه باید یك زوج جوان را مجدداً به هم پیوند دهد. این اثر در سال 2012 روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها