یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
برای اولین بار در جهان: جایزه پولیتزر برای مجله‌های دیجیتالی/eMagazine

برای اولین بار در تاریخ آنلاین، مجله‌های دیجیتالی در جایزه پولیتزر مورد قضاوت قرارگرفته و به برنده آن جایزه داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) با تصمیم مسئولان برگزارکننده جایزه ادبی پولیتزر، مجلات دیجیتالی در کنار مجلات چاپی در رقابت اصلی بخش روزنامه‌نگاری مورد قضاوت قرار خواهند گرفت. تا پیش از این آنچه در مجلات چاپی بیرون می‌آمد، ملاک قضاوت داوران قرار می‌گرفت اما به دلیل اینکه بسیاری از مدیران نشریات آمریکایی در سال‌های اخیر محتوای خود را دیجیتالی کرده‌اند بنابراین تصمیم گرفته شد تا آنچه در مجلات دیجیتالی منتشرشده مانند مجلات چاپ‌شده به صورت سنتی مورد قضاوت قرار گیرند.

با توسعه سیستم‌های آنلاین مانند پرس‌ریدر، زینیو و اپل نیوزاستند، تعداد نسخه‌های دیجیتال مجلات افزایش چشمگیری پیداکرده است و لزوم بازنگری در جایزه پولیتزر به همین دلیل اخذشده است.

مایک پراید،مدیر جایزه پولیتزر گفت پس از بررسی‌های انجام‌شده با توجه به تعهد به ارزش‌های پایدار روزنامه‌نگاری این تصمیم اخذ شد.وی افزود تأکید روی شایستگی ادبی یک نوشته است که برای برنده شدن در پولیتزر، لحاظ می‌شود و باید با زندگی عمومی و نوشتن برای عموم و به‌روز بودن یک نوشته مطابقت داشته باشد.

پولیتزر روی نوشته‌های منتشرشده در خاک امریکا بر اساس پوشش اخبار روز و رعایت اصول حرفه‌ای روزنامه‌نگاری تأکید دارد.

گفتنی است با توجه به حجم انبوه مجلات دیجیتال در امریکا، کار قضاوت جایزه پولیتزر در بخش روزنامه و مجلات زیاد طول می‌کشد، مگر اینکه مقامات با افزایش زمان قضاوت مشکل را حل کنند.

جایزه پولیتزر / Pulitzer prize از سال 1917 به عنوان معتبرترین جایزه روزنامه‌نگاری در امریکا دارای بخش‌های گوناگون در حوزه روزنامه‌نگاری، ادبیات و موسیقی است که با نظارت دانشگاه کلمبیا به نویسندگان، شاعران و موسیقی‌دانان اهدا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها