دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
گلایه مدیر «کلبه کتاب» جهرم از پُست در جریان اجرای «تابستانه»

مدیر «کلبه کتاب» جهرم که به مانند «بهارانه کتاب» در زمره پرفروش‌ترین کتابفروشی‌های شهرستانی در «تابستانه کتاب» و در جایگاه چهارم کشور قرار دارد، همکاری شرکت پست را در این شهرستان در جریان اجرای طرح اخیر، کافی ندانست.

علیرضا معطریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، اظهار کرد: علیرغم اینکه جهرم از جمله شهرهای قرمز استان فارس به شمار می‌رود و وضعیت کرونا در آن مطلوب نیست، اما مشتریان «کلبه کتاب» جهرم این کتابفروشی را تنها نگذاشتند و ما هم مانند طرح‌های گذشته تمامی کتاب‌هایمان را با 20 درصد تخفیف در اختیار علاقه‌مندان قرار دادیم.
 
وی با تصریح اینکه اگر اوایل شهریور این طرح برگزار می‌شد، بازده بهتری برای کتابفروشی‌ها داشت، تاکید کرد: انتظار می‌رفت طرح تابستانه به شهریورماه سپرده می‌شد تا فاصله زمانی بیشتری با طرح بهارانه گرفته شود. اینکه در اوج کرونا قرار داریم کمی کار را سخت و دشوار کرده و روی استقبال مردم تاثیر گذاشته است.
 
معطریان از محاسن این طرح نام برد و گفت: با توجه به افزایش بهای کتاب، اینکه مبلغ یارانه برای هر نفر بیشتر شده، منطقی بوده که از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران انجام گرفت.
 
وی با این حال از وضعیت مشارکت شرکت پُست در این طرح اظهار گلایه کرد و افزود: می‌توانم بگویم پُست هیچ همکاری با ما نمی‌کند و بسته‌های آماده شده را باید خودمان تحویل پست بدهیم و در اداره پست هماهنگی با ما وجود ندارد درحالی‌که در دیگر شهرها شنیدم مامور پست به کتابفروشی‌ها مراجعه کرده و بسته‌های کتاب را تحویل می‌گیرد.
 
مدیر کلبه کتاب جهرم سیستم پستی را نیازمند کار جدی دانست و گفت: در کل این سیستم جای کار بسیاری دارد.
 
وی در پایان اظهار کرد: بیشتر در فضای مجازی تبلیغ برای تابستانه کتاب 1400 کردیم و اگر شرایط حاد کرونا نبود قطعا بیش از این میزان استقبالی که اکنون است، می توانستیم استقبال مردم را شاهد باشیم.
 
یادآور می‌شود: کلبه کتاب جهرم در روز نخست بهارانه کتاب 1400 توانست در میان کتابفروشی‌های سراسر کشور مقام نخست روز اول فروش را کسب کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها