سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
چاپخانه‌داران می‌توانند ماشین‌های قدیمی خود را صادر کنند

احمد ابوالحسنی گفت: مشکل ممنوعیت فروش و خروج ماشین‌آلات قدیمی چاپ، با پیگیری‌های اتحادیه چاپخانه‌داران برطرف شد و از این پس چاپخانه‌داران می‌توانند ماشین‌های قدیمی خود را بفروشند و به خارج از کشور صادر کنند.

احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به ممنوعیت فروش ماشین‌های چاپ در سال‌های گذشته گفت: در گذشته اصلا اجازه‌ داده نمی‌شد که ماشین‌های قدیمی  و دست دوم چاپ به خارج از کشور فروخته شود و برای انجام این کار مشکلات و موانع زیادی سر راه چاپخانه‌داران وجود داشت.
 
وی ادامه داد: طی رایزنی‌هایی که در این زمینه با دو وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت، معدن و تجارت انجام شده است که فروش و صادرات ماشین‌های قدیمی و دست دوم چاپ بلامانع باشد.
 
ابوالحسنی با اشاره به چگونگی روند این موضوع توضیح داد: الان اگر فردی قصد فروش و خارج کردن ماشین خود را داشته باشد می‌تواند به راحتی این کار را انجام دهد و در صورت بروز مشکل می‌تواند با دریافت نامه از اتحادیه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کند و کار خود را انجام دهد.
 
وی همچنین از قیمت‌گذاری سراسری استانی به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های اتحادیه در روزهای اخیر نام برد و افزود: قرار است این قیمت‌گذاری‌ها بر مبنای هزینه‌های جاری یک چاپخانه و آنالیز آن‌ها شامل حقوق کارگر و اپراتور حرفه‌ای، مرکب، الکل و استهلاک ماشین محاسبه شود تا قیمت نهایی به دست بیاید.
 
ابوالحسنی با بیان اینکه قیمت نهایی هفته آینده اعلام خواهد شد، گفت: کارگروه قیمت‌گذاری اتحادیه چاپخانه‌داران در این مدت با برگزاری جلسات حضوری و آنلاین این موضوع را با حضور کارشناسان و فعالان این صنف پیگیری کرده است و به‌زودی نتیجه آن را برای اطلاع صنف منتشر خواهیم کرد.
 
وی در ادامه به استقبال استان‌های مختلف از روند قیمت‌گذاری خدمت چاپی اشاره کرد و یادآور شد: ما در برنامه‌ریزی‌های خود با مدیران و روسای استان‌های مختلف کشور برنامه‌ریزی و هماهنگی می‌کنیم و تماس‌های زیادی از سایر استان‌ها داشتیم که قیمت نهایی را به آن‌ها هم اعلام کنیم و قیمت‌ها نزدیک هم باشد.
 
ابوالحسنی تاکید کرد: هزینه‌ها در تهران و سایر استان‌ها نسبتا یکسان و ثابت است و به جز حقوق کارگران که کمی پایین‌تر است و اجاره‌بهای ملک در شهرهای دیگر این موضوعات را کارشناسی خواهیم کرد.
 
وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایبنا درباره ضمانت اجرا و عملیاتی شدن این قیمت‌گذاری در صنف گفت: هر فردی که بخواهد ارزان کار کند دو دلیل دارد اول اینکه کار ناسالم و خلاف و دیگر اینکه کار بی‌کیفیت انجام می‌دهد و به همین دلیل بازرسی خود برای واحدهای چاپی را بیشتر می‌کنیم تا درصد خطای کمتری داشته باشیم.
 
ابوالحسنی همچنین در بخش پایانی صحبت‌های خود به رفع مشکل عدم تعیین تعرفه گمرک اشاره کرد و یادآور شد: به دنبال رایزنی در این حوزه با دستور رئیس کل گمرک به همه گمرک‌ها نامه زده است که مبنای تعرفه امسال تا پایان دولت دوازدهم همان ارز ۴۲۰۰ تومانی باشد و این موضوع خبری خوبی برای اهالی چاپ و فعالان این حوزه است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها