دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
برگزاری جشنواره شعر و داستان «شهری در آسمان» در زنجان

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: نخستین جشنواره استانی انقلاب اسلامی در آئینه شعر و داستان با عنوان «شهری در آسمان» برگزار می‌شود.

امیر نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: با هدف کشف استعدادهای برتر، بسط و گسترش فعالیت‌های هنری در عرصه شعر و داستان و بهره‌مندی از آثار شاعران و داستان‌نویسان نخستین جشنواره استانی انقلاب اسلامی در آئینه شعر و داستان با عنوان «شهری در آسمان» برگزار می‌شود.

وی با اشاره به موضوعات برگزاری این جشنواره گفت: پرداختن به شخصیت‌های تأثیرگذار در شکل‌گیری جریان انقلاب اسلامی در زنجان، نقش زنان در شکل‌گیری انقلاب با توجه به نخستین راهپیمایی مستقل زنان در زنجان، وقایع مهم تاریخی انقلاب در استان از قبیل (اعتصاب کامیونداران، مسجد ولیعصر به عنوان پایگاه اصلی انقلابیون در تجمعات و محل تصمیم‌گیری در حوادث و رویدادهای مهم، بمباران مدرسه بینش در زنجان، پخش شب‌نامه‌ها هنگام حکومت نظامی و...) از محورهای این جشنواره است.

نعمتی افزود: خانواده و سبک زندگی (قناعت، مهربانی، تربیت فرزند سالم، رزق حلال)، سیمای زن امروز با الگوپذیری از سیره و شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س)، حجاب و عفاف، ازدواج، همسرداری حضرت فاطمه زهرا(س)، فرزند خوب، مادر نمونه و همسر مهربان نیز از دیگر محورهایی است که در این جشنواره مورد تأکید قرار گرفته است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان افزود: زنجان پایتخت شور و شعور حسینی و تأثیر حماسه حسینی در قیام مردم زنجان بر علیه رژیم طاغوت، وصیت‌نامه‌ها و یادگاری‌های شهدا (غواصان دریادل، فرماندهان شهید استان و ...)، دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و منطقه‌ای و جهانی، اتحاد ملی و انسجام اسلامی نیز از سایر محورهای جشنواره شهری در آسمان است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از بخش‌های جشنواره پرداخت به بیانیه گام دوم انقلاب و برجسته‌سازی ارزش‌های معنوی است، تصریح کرد: اخلاص، ایثار، توکل، ایمان در خود و جامعه، اعتماد به نفس، تواضع، شجاعت، راستگویی، کمک به نیازمند، گذشت، خیرخواهی و تببین بخش‌های مختلف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از موضوعات مورد تأکید این بخش جشنواره است.

نعمتی با اشاره به شرایط تعیین‌شده برای شرکت در جشنواره شهری در آسمان گفت: هر فرد می‌تواند همزمان در همه بخش‌ها شرکت کند و حضور راه‌یافتگان در مراسم پایانی جشنواره الزامی و عدم شرکت به منزله انصراف از جشنواره تلقی خواهد شد.
نعمتی با اشاره به اینکه شرکت در جشنواره محدودیت سنی ندارد، گفت: اثر ارسالی نباید قبلاً در هیچ مسابقه، نشریه یا صفحات مجازی منتشر شده باشد.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه متقاضیان برای شرکت در این دوره از جشنواره می‌توانند آثار خود را حداکثر تا 20 اسفند ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، گفت: مراسم اختتامیه جشنواره فروردین 1400 همزمان با بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها