جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
اجرای طرح «چی بخونم؟» در دستگاه‌های اجرایی استان سمنان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از اجرای طرح «چی بخونم؟» با همکاری و مساعدت دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان در دستگاه‌های اجرایی این استان خبر داد.

محمد طاهریان؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، بیان کرد: معرفی و شناساندن کتاب‌های مفید و کارآمد برای کارکنان اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان، از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

 وی با اشاره به اینکه عدم معرفی شایسته‌ی کتاب‌ها یکی از مهم‌ترین دلایل عدم رغبت مردم به مطالعه است، افزود: این طرح با هدف ایجاد عادت به مطالعه و آشنایی مدیران و کارکنان با کتاب‌های مفید برنامه‌ریزی ‌شده و اجرا می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه کارکنان دولتی به دلیل مشغله‌ روزانه و حضور در ادارات فرصت کافی برای آشنایی و شناسایی منابع معتبر منتشر شده ندارند، این طرح را فرصت مناسبی برای دریافت اطلاعات مفید و گزینشی دانست.

طاهریان در تشریح نحوه‌ اجرای این طرح گفت: در این طرح ماهانه چهار کتاب منتخب براساس معیارهایی چون مناسبت‌های ماه، کارآمد بودن، جدید و یا محبوب بودن توسط کارشناس منابع اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان انتخاب و به‌طور کامل و جامع معرفی می‌شوند و این فایل‌های معرفی به همراه کتاب‌ها (در قالب فیزیکی، نسخه‌های پی. دی. اف و صوتی) به تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای استفاده و بهره‌برداری ارسال خواهد شد.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد: ایجاد میل به مطالعه و به دنبال آن عادت به مطالعه برای کارمندان که یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اقشار تأثیرگذار کشور هستند، نقش مهمی در ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه خواهد داشت و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان، نهایت توان خود را برای بسترسازی مناسب و دستیابی به این هدف ارزشمند برای تمامی افراد جامعه به‌کار خواهد گرفت.

توسعه فرهنگ کتابخوانی نیازمند حمایت مسئولان دستگاه‌های اجرایی است
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، خواستار حمایت مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی شد و افزود: سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگی موجب پیشرفت جامعه می‌شود. مطالعه فقط منجر به افزایش آگاهی نمی‌شود، بلکه موجب آرامش انسان نیز می‌شود.

طاهریان با اشاره به فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی در جامعه اظهار کرد: کتاب هیچ جایگزینی برای خود ندارد و باید از ظرفیت این شبکه‌ها برای تشویق به کتاب‌خوانی نهایت استفاده را کرد.

وی با تأکید بر اینکه برای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی به راهکارهای جدید و خلاقیت نیاز داریم، خواستار حمایت مسئولان دستگاه‌های اجرایی شد.
 
برگزاری بیش از هزار برنامه فرهنگی در بستر فضای مجازی 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ادامه داد: به همت کتابداران استان سمنان در یک ماه اخیر امسال، یک‌هزار و 79 برنامه فرهنگی در بستر فضای مجازی برگزار شد.

طاهریان ضمن ارائه گزارش از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته، بیان کرد: مردم استان سمنان به‌ویژه کودکان و نوجوانان، استقبال چشمگیری از برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی این استان در بستر فضای مجازی دارند.

وی با تأکید بر اینکه اهمیت مسئله کتاب و کتاب‌خوانی بر کسی پوشیده نیست، گفت: کتابخانه‌ها به‌عنوان «حافظان فرهنگ و اندیشه و هنر» مهم‌ترین نقش را در انتقال حافظه تاریخی اقوام و ملل گذشته بر عهده دارند و ایفا می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها