دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
دانشگاه سمنان برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیرایرانی مجوز گرفت

رئیس دانشگاه سمنان از صدور مجوز فعالیت مرکز آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیر فارسی‌زبان به این دانشگاه ازسوی سازمان امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد.

مسعود نصیری رئیس دانشگاه سمنان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، گفت: با توجه به پتانسیل‌های دانشگاه سمنان و نیز پیگیری‌های انجام شده به‌ویژه از سوی مرحومه عصمت اسماعیلی استاد گروه زبان و ادبیات فارسی این دانشگاه، مجوز فعالیت مرکز آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیرایرانی به این دانشگاه اعطا شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه سمنان سابقه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان در خارج از کشور را در سوابق کاری خود دارد، افزود: در این راستا دانشگاه سمنان ازسوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مامور به آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان در کشورهای سوریه، سوئد، الجزایر، فرانسه و ترکیه بوده است. آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیرایرانی دانشگاه و نیز دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، از دیگر فعالیت‌های دانشگاه در این زمینه بوده است.

نصیری با بیان اینكه دانشجویان خارجی كه در ایران تحصیل می‌كنند ابتدا باید دوره زبان فارسی را بگذرانند، افزود: تاکنون در استان سمنان، مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان فعال نبوده و دانشجویان خارجی متقاضی می‌بایست برای گذراندن این دوره به دانشگاه‌های دیگر استان‌ها مراجعه می‌کردند.

وی با بیان اینکه دانشجویان خارجی سفیران فرهنگی کشور هستند، افزود: اشاعه فرهنگ زبان فارسی و نیز تسهیل در تحصیل دانشجویان خارجی از اهداف دانشگاه سمنان با توجه به نزدیکی به پایتخت است.

رئیس دانشگاه سمنان همچنین گفت: مرکز آموزش زبان فارسی تحت نظارت مرکز آموزش‌های آزاد دانشگاه سمنان فعالیت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها