چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
شروط اصلی تاسیس کافه کتاب مشخص شد

آئین‌نامه‌ قوانین و مقررات مربوط به تاسیس کافه کتاب‌ها طی هفته آینده توسط هیات مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران به تصویب می‌رسد.

ارشد عین‌اللهی، رئیس کمیسیون فنی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: به‌تازگی و به‌دنبال تقاضاهای قابل توجه کتابفروشان مبنی بر تاسیس کافه در کتابفروشی‌هایشان، رسته کافه کتاب به اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران افزوده شده است.
 
وی افزود: در این زمینه ما در کمیسیون فنی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران شروط لازم برای تاسیس کافه کتاب را بررسی کرد‌ه‌ایم که دو شرط اصلی و تعدادی شرط فرعی را دربر می‌گیرد.
 
عین‌اللهی درباره شروط اصلی تاسیس کافه کتاب برای کتابفروشان، توضیح داد: در این زمینه شرط اصلی؛ داشتن پروانه کسب کتابفروشی از اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و شرط دوم این است که کتابفروشی حداقل 70 مترمربع مساحت داشته باشد.
 
وی با اشاره به دیگر شروط پیش‌بینی شده برای قوانین و مقررات تاسیس کافه کتاب‌ها گفت: تعدادی شروط فرعی نیز مانند اینکه چند درصد یک کتابفروشی باید کافه باشد یا اینکه چند جلد کتاب داشته باشد و شروطی درباره رعایت مسائل بهداشتی و مسائل قانونی نیز در این آئین‌نامه در نظر گرفته شده است.
 
عین‌اللهی با اشاره به نهایی شدن آئین‌نامه مقررات و قوانین تاسیس کافه کتاب‌ها در هفته آتی، یادآور شد: تمام شروط فرعی توسط کارشناسان کمیسیون فنی بررسی شده و قرار است با تصویب هیات مدیره نهایی ‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها