پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
بقائی: علاقه‌مندان به ادبیات «گزیده هفت اورنگ» را بخوانند

بهروز بقایی، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، کتاب «گزیده هفت اورنگ» با تلخیص، مقدمه و شرح کرامت‌الله تفنگدار را برای مطالعه پیشنهاد داد و گفت: از آنجا که شاید خواندن «هفت اورنگ» برای علاقه‌مندان سنگین و وقت‌گیر باشد، آقای کرامت‌الله تفنگدار در این کتاب گزیده‌ای از این اثر ارزشمند را ارائه کرده که خواندن آن را به همه علاقه‌مندان ادبیات فارسی پیشنهاد می‌کنم.

بهروز بقایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره کتاب پیشنهادی خود برای مطالعه مخاطبان عنوان کرد: در حال حاضر کتاب «گزیده‌ هفت اورنگ جامی» را در دست خواندن دارم که این کتاب با تلخیص، مقدمه و شرح کرامت‌الله تفنگدار، توسط انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است.

این بازیگر باسابقه درباره ذائقه مطالعاتی خود گفت: اگر بخواهم به طور کلی بگویم، من تمام آثار مکتوب درباره ادبیات فارسی را دوست دارم و به خصوص به آثار مشاهیر ایران زمین بسیار علاقه‌مند هستم و خواندن این آثار برایم بسیار خوشایند است. به حوزه شعر علاقه خاصی دارم و البته از مطالعه در حوزه‌های عمومی هم غافل نیستم.

وی درباره این اثر ماندگار جامی توضیح داد: کتاب «هفت اورنگ»، کتابی بزرگ و ارزشمند است که از هفت بخش مفصل و مجزا با عناوین «مثنوی سلسله‌الذهب»، «سلامان و ابسال»، «تحفه‌الاحرار»، «سبحةالابرار»، «یوسف و زلیخا» و «خردنامه اسکندری» تشکیل شده است.

بقایی ادامه داد: این اشعار در قالب مثنوی سروده شده‌اند؛ قالبی مناسب روایت داستان‌های حماسی، تاریخی، عاشقانه و اندرزگونه. سه منظومه از این میان، عاشقانه‌های تمثیلی است، مشتمل بر یوسف و زلیخا، لیلی و مجنون و سلامان و آبسال. مثنوی‌های سلسلةالذهب، سبحةالابرار و تحفةالاحرار راوی داستان‌هایی آموزنده‌اند، و اسکندرنامه یا خردنامه اسکندری منظومه‌ای حماسی و آموزنده است.

وی درباره کتاب پیشنهادی خود گفت: از آنجا که شاید خواندن این کتاب برای علاقه‌مندان سنگین و وقت‌گیر باشد، آقای کرامت‌الله تفنگدار در این کتاب گزیده‌ای از این اثر ارزشمند را ارائه کرده که خواندن آن را به همه علاقه‌مندان ادبیات فارسی پیشنهاد می‌کنم.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کتاب «گزیده هفت اورنگ» به لینک زیر مراجعه کنید:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها