سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
کلنگ ساخت کتابخانه روستای دوستدار کتاب مومن‌آباد به زمین خورد

همزمان با دهه فجر و طی مراسمی با حضور معاون استاندار سمنان در روستای مومن‌آباد سرخه، آیین کلنگ‌زنی کتابخانه خیرساز این روستای دوستدار کتاب برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، فاطمه منصوری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان عصر دوشنبه 20 بهمن در آیین کلنگ‌زنی کتابخانه خیّرساز روستای مومن‌آباد سرخه، گفت: جوامع با انسان‌های خلاق، فعال و توانمند توسعه می‌یابد و کتابخوانی یکی از رویکردهای مهم در رشد و بالندگی یک‌ جامعه است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه کتابخوانی در کشور یادآور شد: در بحث توسعه اجتماعی کشورها و ملت‌ها بحث توسعه فرهنگی به‌عنوان کانون و محور توسعه مطرح است و در حوزه توسعه فرهنگی حوزه نشر کتاب نقش محوری دارد.

معاون استاندار سمنان ضمن بیان اینکه کانون محوری حوزه نشر کتاب توسعه کتابخوانی است، تصریح کرد: توسعه کتابخوانی پایه توسعه فرهنگی و توسعه همه جانبه کشور است.

منصوری اظهار کرد: کلنگ‌زنی کتابخانه روستای مومن‌آباد در دهه فجر را به فال نیک می‌گیریم و این کتابخانه به طور قطع در توسعه این روستا بسیار موثر خواهد بود.

وی از تلاش و حمایت ویژه خیران برای ساخت کتابخانه مومن‌آباد سپاسگزاری کرد و افزود: روستاها محل مناسبی برای فعالیت‌های مدنی و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی به شـمار می‌آید.
 
 
در ادامه مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: در استان سمنان ۲۵ کتابخانه روستایی فعال است که افزون بر ۱۱ هزار نفر عضو این کتابخانه‌ها هستند.

 وی ضمن بیان اینکه فضای مجازی می‌تواند یک فرصت مناسب برای ترویج کتابخوانی باشد یادآور شد: ۲۲۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های روستایی استان موجود است.

صمیمیان بیان کرد: برای ساخت کتابخانه در روستای مومن‌آباد به عنوان روستای دوستدار کتاب ۱۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان اظهار کرد: کتاب‌ دانایی برای خوانندگان به ارمغان می ‌آورد و امروزه با گسترش علم و تکنولوژی به شیوه‌های مختلف می‌توان به مطالعه و کتابخوانی پرداخت که این مهم باعث تولید علم می‌شود.

صمیمیان ادامه داد: کتابخوان باید به عنوان یک مولد فعال، مواد و محتوای کتاب را در راستای ایده‌پردازی در سایر حوزه‌ها بکار گیرد.

وی توسعه کتابخوانی را نیازمند برنامه‌ای مستمر و پیوسته دانست و گفت:‌ ما در کنار این برنامه‌ریزی مستمر، باید فرصت‌ها و مشاغل مختلف و متنوع حوزه کتابخوانی را به امداد بطلبیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها