دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
تصویرگر مولف دوم کتاب است

زهرا کیانی، تصویرگر کتاب‌های کودک گفت: تصویرگر در واقع مولف دوم کتاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، ششمین نشست «کتاب آنلاین» با محوریت «جشنواره میراث مادر» به مناسبت هفته عفاف و حجاب با همکاری ادارات کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم برگزار شد.
                                                                                                  
در این نشست که به‌صورت آنلاین در فضای مجازی برگزار و برای مخاطبان پخش شد، کبری علی‌حکیم، نویسنده کتاب «راز عفاف» درباره این کتاب گفت: ما برای تمدن‌سازی به اندیشه‌های نوین اسلامی و قرآنی نیاز داریم تا بر اساس آن الگویی مناسبی برای جوانان و نوجوانان ترسیم کنیم.

علی‌حکیم اضافه کرد: این کتاب موضوع عفاف و حجاب را به‌صورت کامل بیان می‌کند و به نقش تاثیرگذار مردان و زنان در این زمینه می‌پردازد. در این کتاب رعایت پاکدامنی را عامل حفظ کانون خانواده معرفی می‌شود که خداوند به عنوان هدیه‌ای آسمانی و نورانی به بانوان هدیده داده است.
 
بتول زاهدی فرد دیگر مهمانی بود که به معرفی کتاب «نگاه ارزشی اسلام به حجاب و عدم تبرج زنان» پرداخت و بیان کرد: این کتاب در برابر افرادی که اصل حجاب را زیر سوال می‌برند با قلمی شیوا و روان و ادله‌ای مستحکم مطرح می‌کند.
 
زاهدی فرد بیان کرد: بخش نخست به واژه حجاب که به معنای پوشش است، می‌پردازد و منظور اسلام را از واژه حجاب در واقع عفت و پاکدامنی بانوان در اجتماع عنوان می‌کند.
 
این ناشر قُمی به فصل دوم کتاب که تاریخچه حجاب را تشریح می‌کند اشاره کرد و افزود: موضوع عفاف و حجاب از مویدات دین مبین اسلام است و غرب برای اینکه اسلام را تضعیف کند و بانوان را محدود نشان دهد، از این ابزار به نفع خود استفاده می‌کند.
 
 
در ادامه ششمین نشست «کتاب آنلاین» مرضیه بابایی، کتابدار کتابخانه شهدای روستای فردو، در معرفی کتاب «حجاب و نقش آن در سلامت روان» گفت: نویسنده این کتاب در آغاز به تاریخچه حجاب و وجود آن در طول تاریخ پرداخته است. فصل دوم کتاب فطری بودن مسئله حجاب را بیان و برای تصدیق آن به ماجرای حضرت آدم و حوا و رانده شدن آنان از بهشت اشاره می‌کند.
 
کتابدار کتابخانه شهدای روستای فردو اضافه کرد: این کتاب به بنیان و سلامت خانواده و آرامش روح می‌پردازد و بر اساس تحقیق میدانی که توسط روانشناسان انجام شده، رابطه معناداری بین حجاب و سلامت روح و روان و رفع استرس اشاره می‌کند.

زهرا حیدری، از کتابداران کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای هم کتاب «صدفی برای مروارید» نوشته حامد حسینیان را معرفی کرد و گفت: کتاب درباره ضرورت و لزوم حیا و رعایت حجاب و عفاف مطالبی را بیان کرده است. از ویژگی‌های آن پرداختن به کارکردهای فردی و اجتماعی حجاب است.
 
در بخش دیگری از این نشست حمیده رضایی، نویسنده کتاب «نیم وجبی‌ها» درباره این کتاب توضیح داد و بیان کرد: در این کتاب تلاش کردم اهمیت حجاب را با زبان هنر برای کودکان در قالب داستان‌هایی جذاب بیان کنم.
 
نویسنده کتاب «نیم وجبی‌ها» که در این نشست داستان «مو حنایی و پارچه نیم‌وجبی» را خواند، تصریح کرد: در داستان و در هر یک از فصل‌ها، پارچه‌ها نقش یک مقنعه یا روسری زیبا و یک چادر گلی را برای یک عروسک ایفا می‌کنند. 
 
زهرا کیانی، تصویرگر کتاب‌های کودک برخی از نمونه کارهای هنری خود را در حوزه عفاف و حجاب معرفی کرد و گفت: تصویرگر در واقع مولف دوم کتاب است و من در کتاب‌ها و دیگر آثار هنری  سعی می‌کنم شور و نشاط و امنیت را به کودکان هدیه دهم.

وی به عروسک‌های «محسن و زینب» اشاره کرد و یادآور شد: عروسک‌های «محسن و زینب» همان روزهای اول به عنوان کاری نو مورد استقبال قرار گرفت و در نخستین پیاده‌روی اربعین به کودکان هدیه داده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها