یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست با اعضای اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگاران ضمن تاکید بر واگذاری برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های این وزارتخانه به بخش خصوصی، گفت: واگذاری نمایشگاه‌ها به بخش خصوصی، از هزینه‌‌های دولت می‌کاهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دکتر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه دومین صبحانه کاری خود با اعضای اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مجموعه وزارت ارشاد در تلاشیم تا جایی که امکان دارد برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های این وزارتخانه را به بخش خصوصی واگذار کنیم، تصور می‌کنم ظرف 2سال آینده تمام نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های ارشاد به بخش خصوصی واگذار شوند چرا که این واگذاری‌ها از هزینه‌های دولت می‌کاهند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار «ایبنا» مبنی بر این‌که «با توجه به نزدیک شدن به نخستین سالگرد آغاز فعالیت‌های دولت یازدهم، عملکرد یک ساله این دولت در حوزه کتاب را چگونه ارزیابی می کنید؟» گفت: این پرسشی است که صاحب نظران و خبرنگاران باید به آن پاسخ دهند و آن را منعکس کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به خبرنگار دیگری که خواستار بیان نظر وزیر ارشاد درباره مصوبه هفته گذشته هیات نظارت بر ضوابط نشر مبنی بر واگذاری امور مربوط به نشر به ناشران، گفت: هیات نظارت خودش ابتدا نظارت کامل دارد و بخش عظیمی از این کار توسط وزارت ارشاد انجام می‌شود. در این عرصه برخی موارد وجود دارند که اگر موافقت شود، به تشکل‌های نشر واگذار می شوند.

جنتی به خبرنگاری که درباره مجوز کتاب «زوال کلنل» محمود دولت‌آبادی پرسیده بود، اظهار کرد: تاکنون به این کتاب مجوز داده نشده است اما من دیروز در یکی از نشریات دیدم که عنوان کرده‌اند که کتاب‌های صادق هدایت و کلنل مجوز دریافت کرده‌اند اما این اتفاق تا این لحظه رخ نداده است.

وی درباره جهت‌گیری‌ فیلم‌های سینمایی در حوزه عفاف و حجاب نیز با ذکر مثالی توضیح داد: تفاوت دارد که یک فیلمساز کسی را که با حجاب است، در فیلم به عنوان کلفَت خانه معرفی کند یا یکی از شخصیت‌ها و قهرمان‌های اصلی فیلم!
جنتی اضافه کرد: در حوزه سینما باید جهت‌گیری‌ها و سیاست‌ها مشخص باشد.

جنتی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که درباره عضویت همزمان علیرضا مختارپور قهرودی، دبیرکل جدید و محمدحسین ملک‌احمدی در هیات امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور سوال کرد، گفت: هیات امنای نهاد از پنج شخصیت‌ حقیقی تشکیل شده است و به عنوان عضو، از رییس جمهور حکم می‌گیرند و حکم دبیرکل هم توسط وزیر ابلاغ می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توضیح بیشتر این سوال اظهار کرد: آقای ملک احمدی از قبل با حکم رییس جمهور به عنوان عضو هیات امنای نهاد منصوب شده بود و بعد هم آقای مختارپور به عضویت آن درآمد و قرار شد که به عنوان دبیرکل نهاد کتابخانه‌ها فعالیت کند.

دومین صبحانه کاری وزیر ارشاد با اعضای اتاق بازرگانی ایران امروز 18 خرداد ماه در محل این اتاق برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها