دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵
قرآن در عرصه فرهنگ از همه مظلوم‌تر است

مسوول کمیته قرآنی ستاد بزرگداشت دهه فجر گفت: ما هنوز هیچ مبلغی از بودجه قرآنی سال جاری در اختیار سازمان‌های قرآنی قرار نگرفته و این مساله نشانمی‌دهد قرآن در عرصه فرهنگ از همه مظلوم‌تر است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نشست خبری کمیته قرآنی ستاد بزرگداشت دهه فجر صبح امروز(دوشنبه) در ساختمان شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با حضور مهدی قره‌شیخلو مسوول این کمیته برگزار شد. 

قره‌شیخلو در این نشست اظهار کرد: کمیته قرآن با تشکیل ستاد مرکزی، استانی و شهرستانی در 150 شهرستان فعالیت‌های قرآنی دهه فجر انقلاب اسلامی را هدایت می‌کند. برنامه‌های کمیته قرآنی دهه فجر از نخستین روز دهه فجر آغاز می‌شود و تا پایان بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت. 

وی عنوان کرد: نخستین برنامه این کمیته برگزاری بزرگترین مسابقات تفسیر قرآن با عنوان «تفسیر نورالهدی» بود که چهارم بهمن‌ماه سال جاری با شرکت 15 هزار نفر در سراسر کشور برگزار شد. این مسابقات برای نخستین بار امسال در آستانه دهه فجر برگزار شد که جوایز آن در ایام دهه فجر به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

رییس سازمان دارالقرآن کشور اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های بزرگداشت سالگرد تولد انقلاب اسلامی، دیدار از خانواده‌های شهدای قرآنی است که با هدف تکریم شهدایی که فعالیت‌های قرآنی داشتند، در این دیدارها از 250 خانواده شهید تجلیل به عمل خواهد آمد. 

وی با بیان این‌که مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره) ساعت 10 صبح فردا (8 بهمن‌ماه) با حضور جامعه قرآنی کشور در مرقد مطهر حضرت امام برگزار خواهد شد، یادآور شد: 60 نمایشگاه قرآنی در مدارس و مساجد و سایر اماکن با محور دهه فجر برگزار می‌شوند که در راس این نمایشگاه‌ها، نمایشگاه «ملی قرآنی» قرار دارد که دیروز در لانه جاسوسی آمریکا آغاز به کار کرد. 

مسوول کمیته قرآنی ستاد بزرگداشت دهه فجر اظهار کرد: مراسم تکریم از چهر‌های فعال قرآنی به صورت ملی دوم اسفند‌ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود که در این مراسم از نخبگان قرآنی، فعالان قرآنی، موسسات قرآنی برتر کشور و قاریان برتر قرآن تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی با بیان این‌که فعالیت‌های قرآنی کمیته قرآن دهه فجر تنها منحصر به شهرستان‌ها نیست، اظهار کرد: در دهه فجر تعداد 50 موسسه قرآنی و خانه قرآن روستایی در سراسر کشور افتتاح خواهند شد. اکنون 10 هزار موسسه قرآنی با عنوان «خانه قرآن روستایی» با مشارکت مردم مشغول به انجام فعالیت‌های قرآنی در سراسر کشور هستند.

قره‌شیخلو با بیان این‌که 90 گردهمایی و همایش با موضوعات قرآنی در سطح مساجد و موسسات قرآنی در حال برگزاری است، اظهار کرد: 300 مسابقه قرآنی و 100 جشنواره قرآنی در سطح استان‌ها و شهرستان‌های کشور برگزار خواهند شد. مرحله ملی این مسابقات، مسابقه قرآنی«تسنیم» است که ویژه دستگاه‌های فرهنگی کشور و مسابقات ملی تلاوت ویژه حافظان قرآن با رویکرد جدید و شامل تسلط بر مفاهیم قرآن و حفظ قرآن برگزار خواهد شد. 

وی افزود: همچنین برپایی 500 محفل انس با قرآن با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی نیز از دیگر برنامه‌های قرآنی کمیته قرآن در طول دهه مبارک فجر است. 

مسوول کمیته قرآنی ستاد بزرگداشت دهه فجر اظهار کرد: در این دهه دومین دوره اردوی استعدادهای درخشان قرآنی با حضور 100 نفر از نوجوانان زیر 18 سال از مناطق محروم کشور با هدف کشف و پرورش استعدادهای قرآنی در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها