شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۰
نمایشگاهی از مجموعه دستاوردها و فعالیت‌های فرهنگی  وزارت ارشاد برپا می‌شود

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (17 فروردین) در جمع معاونان و مدیران این وزارتخانه سخنرانی کرد. وی ضمن تبریک سال نو و تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه، از برپایی نمایشگاه در این وزارتخانه خبر داد و گفت: در این نمایشگاه که سه‌شنبه (27 فروردین) برگزار خواهد شد، مجموعه دستاوردها و فعالیت‌های فرهنگی-هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه می‌شوند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سیدمحمد حسینی که در سالن سینمایی این وزارتخانه سخن می گفت، اظهار کرد: اگر شاهد برپایی برنامه‌‌های متنوع فرهنگی ـ هنری مانند نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و مسابقات متعدد هستیم، همه حاصل همت و زحمات شما معاونان و مدیران است.

وی ادامه داد: سال 1391 سالی سرشار از کار و تلاش در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. اگر چه محدودیت‌های اعتباری وجود داشت اما معاونان و مدیران این وزارتخانه با همکاری کوشیدند وقفه‌ای در برپایی برنامه‌ها ایجاد نشود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در هر ماه از سال گذشته شاهد بهره‌برداری چند پروژه عمرانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودیم. امسال نیز از همان ابتدا چندین برنامه متنوع فرهنگی ـ هنری انجام شد که از آن میان می‌توان به افتتاح دانشکده عظیم قرآنی در اصفهان و مجتمع فرهنگی ـ هنری در شهر رضا اشاره کرد.

حسینی در ادامه سخنانش گفت:  در سال 1391 بسیاری از فعالیت‌ها نسبت به گذشته با سرعت بیشتری انجام و موسسات فرهنگی ـ هنری به روز شدند. در حوزه نشریات نیز حرکت‌های خوبی صورت گرفت.

این مقام مسوول بیان کرد: در دولت دهم شاهد راه‌اندازی 9 هزار کانون‌ فرهنگی ـ هنری مساجد کشور بودیم. همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در 6 ماه گذشته خدمات شایانی به مراکز دینی، مساجد و مصلاها ارایه کرد. امیدوارم در سال جاری نیز شاهد وجود همین روحیه بلکه مضاعف میان معاونان و مدیران وزارت ارشاد باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با استناد به برخی آیات قرآن کریم و روایات ائمه اطهار (ع) خواستار شد تا مدیران و معاونان این وزارتخانه در سال جاری بیش از پیش صفات حسنه و اخلاق نیکو را پیشه راه خود قرار دهند تا در آینده شاهد پیشرفت در فعالیت‌ها باشیم.

وی در پایان گفت: با توجه به این‌که امسال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» نامگذاری شده است، امیدوارم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بتوانیم با فرهنگ‌سازی مناسب، زمینه‌های حضور فعال مردم در انتخابات را فراهم کنیم تا بسیاری از مشکلات و تحریم‌ها از میان برداشته شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط