دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۰
نقدي بر تاريخ هنر هگل

نويسنده كتاب «هگل و نقد مدرنيته» معتقد است نگاه غايت‌مندانه هگل و پيروانش به تاريخ و در نتيجه كوشش براي تعريف يك نهايت براي آن، سبب ايجاد دردسرهاي بزرگي مي‌شود كه جنگ جهاني دوم يك نمونه از آن است./

ناهيد احمديان، مترجم اين اثر، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر را يكي از كتاب‌هاي انتشارات كمبريج معرفي كرد كه توسط بيت ويس نوشته شده است.

وي افزود: نويسنده، تاريخ هنر هگل را بررسي كرده و پس از يك مرور تاريخي، چهار انديشمندي را كه از تاريخ هنر هگل تاسي مي‌كنند به نقد مي‌كشد. روان‌شناسي، جامعه‌شناسي و نقد ادبي سه حوزه از چهار حوزه‌اي اند كه انديشمندان مورد نقد در آن فعاليت دارند.

احمديان ادامه داد: ويس، فرآيند تاثيرگيري اين چهار نفر از انديشه هگل و تاثيرات آن و اين كه گرايش به هگل چه ضررهاي را در پي داشته است، موضوع بخش پاياني كتابش قرار داد. 

وي با تاكيد بر واگذاري نتيجه‌گيري به مخاطب كتاب گفت: قصد ندارم مرزبندي‌هايي را در انديشه هگل قايل شوم مبني بر اين كه گرايش‌هاي مختلف انديشه او به عنوان نمونه نسبت به فاشيسم يا ماركسيسم منتهي شده است، زيرا برداشت هر يك از مخاطبان كتاب ممكن است، متفاوت باشد.

ترجمه كتاب «هگل و منقد مدرنيته» مدتي است پايان يافته و براي انتشار به نشر پرسش سپرده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط