شنبه ۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۵
نگاهي به مبانی حکومت و رفتار سیاسی رسول اكرم(ص)

«درسنامه سیره سیاسی نبوی» كه به بازگويي مبانی حکومت و رفتار سیاسی رسول اكرم(ص) مي‌پردازد، به همت پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی، «عبدالوهاب فراتی» نويسنده اين كتاب در مقدمه‌اش با اشاره به اين كه سنت پیامبر(ص) مهم‌ترین منبع معرفتی مسلمانان پس از قرآن به شمار مي‌آيد، مي‌نويسد؛ «این سنت که به توصیه قرآن الگوی حسنه‌ای برای مومنان به حساب می‌آید، در ابعاد مختلفی از جمله اجتماع و سیاست همواره ایده‌های تازه دارد.»

به اعتقاد وي، حضرت محمد(ص) از زمره انبیایی است که همزمان با رسالت الهی خویش حکومت تشکیل داد و این حکومت در برگیرنده آموزه‌ها، هنجارها و کارویژه‌هایی متعددی بود که امروزه نیز برای آنانی که دغدغه حکومت دینی دارند، منبع ارزشمندی به شمار می‌آید.

درس نامه سیره نبوی می‌کوشد سنت و سیره سیاسی پیامبر گرامی اسلام(ص) در مکه و مدینه را بازخوانی كند تا تاریخ صدر اسلام از منظری کاملا سیاسی به فهم کنونی درآید.

این کتاب در 9 گفتار تهیه شده و سرشت و ماهیت دولت نبوی، دولت و حکومت نبوی، بیعت و نقش آن در دولت نبوی، سیاست خارجی دولت پیامبر(ص) و احزاب و گروه‌های سیاسی عصر پیامبر(ص) از جمله این گفتارها محسوب مي‌شوند.

كتاب «درسنامه سیره نبوی» به همت نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در شمارگان 1400 نسخه و بهاي 38000 ريال وارد بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط