دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۹
نمايشنامه «نورا» منتشر مي‌شود

نمايشنامه «نورا» نوشته هنريك ايبسن كه به كارگرداني عليرضا كوشك‌جلالي در سالن قشقايي به روي صحنه است، به زودي با ترجمه او منتشر مي‌شود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين نمايش زندگي زني روايت مي‌شود كه در دوراني كه همسر او مريض شده و پولي براي درمان او ندارند تمام سعي خود را براي بهبود او انجام مي‌دهد ولي طي اتفاقاتي كه رخ مي‌دهد زن متوجه مي‌شود، همسر او از تلاش‌هايش خبر داشته ولي به علت خودخواهي، زحمت زن براي او اهميتي نداشته و زن چون عروسكي بوده است. 

اين نمايشنامه طي سال‌هاي گذشته با ترجمه منوچهر انوار، مهدي فروغ، بهاره گلزاده، اصغر رستگار و هوشنگ پاكروان منتشر شده است.

 اين نمايشنامه كه با نام «خانه عروسك» معروف است به تازگي توسط عليرضا كوشك‌جلالي ترجمه شده و با عنوان «نورا» از سوي انتشارات افراز منتشر خواهد شد. «نورا» در حال حاضر با بازي پانته‌آ بهرام، پيام دهكردي، احمد ساعتچيان، رضا مولايي، بهناز جعفري و افسون دلخواه در سالن قشقايي تئاترشهر به روي صحنه مي‌رود.

عليرضا كوشك‌جلالی عضو اتحاديه كارگردانان تئاتر آلمان است و تاكنون بيش از 35 نمايش را در اين كشور به روی صحنه برده است. از آثار به اجرا در آمده اين كارگردان در ايران،‌ می‌توان به «مسخ»، «پابلو نرودا»، «بازرس» و «موسيو ابراهيم و گل‌های قرآن» اشاره كرد.

هنريك ايبسن از پايه‌گذاران رئاليسم در تئاتر اروپاست و از آثار او مي‌توان «براند»، «دشمن مردم»، «کمدی عشق»، «اتحادیه جوانان»، «امپراتور و گالیله» و «استاد معمار» را نام برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط