سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۰
استقبال از «زن در آينه جلال و جمال»

مدير روابط‌ عمومي موسسه فرهنگي تحقيقاتي اسراء با اشاره به اين كه اين موسسه در نمايشگاه كتاب تهران با بيش از 129 عنوان كتاب از آثار آيت‌الله جوادي آملي حضور يافته است، پر مخاطب‌ترين كتاب اين مركز نشر را «زن در آينه جلال و جمال» نام برد و اظهار داشت: تاكنون اغلب اقشار و سنين جامعه از اين اثر استقبال خوبي داشته‌اند.\

حجت‌ الاسلام مهدي تقي‌زاده، كارشناس غرفه اسراء و پاسخگوي سوالات مراجعات به اين مركز، در گفت‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين مطلب عنوان داشت: موسسه فرهنگي اسراء كه به ترويج آثار آيت‌الله جواد آملي مي پردازد، از سال 72 شروع به كار كرد و آثار فراواني را از اين متفكر حوزه دين و انديشه به چاپ رساند. 
 
وي يكي از مسايل مهمي كه دغدغه فكري آيت‌الله جوادي آملي معطوف به آن است را بحث تفسيري خواند كه اكنون از طريق تفسير تسنيم به صورت ترتيبي و‌ آيه به آيه مفاهيم قرآني تبيين مي‌شوند. وي گفت: تاكنون 19 جلد اين مجموعه به چاپ رسيده و با استقبال فراوان مراجعه‌كنندگان نمايشگاه بيست و سوم نيز مواجه شده است. 

كارشناس غرفه اسراء با بيان اين كه «امسال با 129 عنوان كتاب به نمايشگاه 23 آمده‌ايم و در ادامه مجلدات قبلي تفسير تسنيم جلدهاي 17، 18، 19 آن را به همراه جلد ششم ادب، فناي مقربان به اين عرصه آورده‌ايم» گفت: جلد سوم «نسيم انديشه»، جلد چهارم «سروش هدايت»، كتاب «وحي و نبوت» كه در حقيقت همان ترجمه الوحي و النبوة است و روابط بين‌الملل كه اثر بسيار جامعي محسوب مي‌شود، از ديگر آثاري‌اند كه براي نخستين بار به نمايشگاه آورده شده‌اند.

وي در معرفي كتاب «روابط بين‌الملل» گفت: اين اثر به عنوان يك كليات، خاستگاه تنظيم روابط بين‌الملل است و رابطه اصيل انسان با جهان را نيازمند منبع مشتركي مي‌داند كه منبع آن مشكلاتي را در اين تعامل ايجاد مي‌كند. اين اثر در بخش‌هاي چندگانه‌اش تنظيم روابط بين‌الملل بر محور عدل و وحدت را مد نظر دارد و مخاطبان اصلي آن را همه افرادي تشكيل مي‌دهند كه مي‌خواهند در جنبه روابط بين‌الملل شركت داشته باشند.
 
مدير روابط‌ عمومي موسسه فرهنگي تحقيقاتي اسراء مباحث همزيستي مسالمت‌آميز در حوزه‌هاي اتحاد عادلانه را از ديگر ابعاد اين نوشتار خواند و ادامه داد: اين كتاب مي‌تواند به عنوان يك راهكار در پژوهش‌هاي آتي و موضوعي يا در حوزه برنامه‌ريزي مفيد باشد و افرادي كه مي‌خواهند در بحث روابط بين‌الملل فعاليت يا پژوهشي داشته باشند، از آن استفاده كنند. 

وي پرمخاطب‌ترين اثر انتشارات اسراء در نمايشگاه بيست و سوم را به ترتيب كتاب‌هاي «زن در آينه جلال و جمال»، «روابط بين‌الملل» و «حكمت عبادات» خواند و گفت: طيف وسيعي از اهالي مطالعه براي تهيه اين آثار به غرفه اسراء مراجعه مي‌كنند كه نمي‌توان آنها را در طيف يا قشر خاصي محدود كرد.

وب با بيان اين كه كتاب «همسايه قرآن و اهل بيت‌(ع)» دو روز پيش به نمايشگاه رسيد، اعلام كرد: اكنون اين موسسه جلد بيستم مجموعه تفسيري تسنيم را زير چاپ دارد كه در اين روزها به علاقه‌مندان آن عرضه خواهد شد. 

بيست و سومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران تا 25 ارديبهشت ماه سالجاري در مصلاي امام‌خميني (ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط