پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۱

حسن اصغري كه آثار متعددي را آماده انتشار و در حال چاپ دارد، از تازه‌ترين رمانش كه «رستم در خوان دوم» نام دارد و آماده انتشار است، سخن گفت. به گفته نويسنده، وقايع اين كتاب از جنس وقايع روزمره‌اند و «رستم در خوان دوم»، استعاره‌اي از موضوع كتاب در ارتباط با رنج كشيدن و تحمل شخصيت اصلي داستان است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اصغري درباره اين رمان كه آن را رماني اقليمي خواند،‌ گفت: شخصيت اصلي اين رمان صيادي است كه در حاشيه مرداب انزلي زندگي مي‌كند. اين صياد مي‌تواند هم كشتي‌گير و هم پهلوان باشد كه در طول داستان با مشكلات و مسايل روزمره زندگي‌اش دست به گريبان است. 

نويسنده «عاشقي در خيال» افزود: اين داستان از نگاهي ديگر تصويري از زندگي آدم‌هاي حاشيه شهرهاي بزرگ است و سختي‌هايي كه اين دسته از آدم‌ها با آن دست به گريبانند.

اصغري همچنين خاطرنشان كرد: خوان دوم، سخت‌ترين خواني بوده كه در مقابل رستم قرار گرفته. به اعتقاد من نمونه‌هايي از شخصيت رستم در جامعه امروزي ما هم زياد پيدا مي‌شود. در اين داستان تلاش‌هاي اين كشاورز زحمتكش در زندگي، مي‌تواند شبيه رويارويي رستم با خوان دوم باشد.

اين داستان‌‌نويس درباره ويژگي‌هاي زبان و نثر داستان جديدش توضيح داد: سعي داشتم در اين كار از نثري تصويري استفاده كنم و جمله‌هايي مركب را به كار ببرم تا با محتواي كتاب همخواني داشته باشد. اغلب صحنه‌ها در اين داستان نمايشي است. 

نويسنده «قهقهه‌ي باشكوه» اضافه كرد: همچنين در اين داستان سعي شده تا قضاوت نويسنده پنهان بماند و بيشتر شخصيت‌ها در حال و هواي نمايشي اثر و با عملشان منظورشان را نشان مي‌دهند.
 
«قهقهه‌ي باشكوه» تازه‌ترين رمان منتشر شده اصغري است كه سال گذشته(88) از سوي نشر «آزادمهر» منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط