چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۵

«الفریده یلی‌نک» نویسنده اتریشی دارنده جایزه نوبل برای نگارش قطعه نمایشی «تماس بازرگان-یک کمدی اقتصادی»، از نامزدهاي كسب جایزه نمایشنامه‌نویس برگزیده فستیوال تاتر شهر «مولهایم» آلمان در سال 2010 است.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، وی كه پیش از این 3 بار این جایزه را دریافت کرده، امسال برای کسب آن با شش نامزد دیگر به رقابت خواهد پرداخت. دیگر نامزدهای این جایزه «دئا لوهر» برنده دو دوره این جایزه، «دیرک لاوکه»، «اوالد پالمتزهوفر»، «کاترین روگلا» ،«رولند شیمل فنیگ» و «نیس مومه اشتوکمن» هستند. 

«یلی‌نک» در اجرای این نمایشنامه مونولوگ‌هایی را در دهان سرمایه‌گزاران خرد، دلالان بورس و یا شهرداران گذاشته و از اين طریق برخورد با پول را به نحوی تمسخرآمیز، ساده‌لوحانه و بدون دغدغه خاطر به تصویر می‌کشد. 

فستیوال تاتر «مولهایم» امسال تحت عنوان «قطعه نمایشی 2010»، از 15 می تا 3 ژوئن (25 ارديبهشت تا 13 خرداد) برپا خواهد شد. پس از اجرای آخرین نمایشنامه، هیات داوران طی یک مذاکره عمومی در مورد برنده این جایزه 15 هزار یورویی تصمیم‌گیری خواهند کرد. 

علاوه بر این امسال برای نخستین بار مسابقه «نمایشنامه کودکان 2010» نیز برگزار می‌شود. در این بخش 5 اثر اجرا می‌شود و برنده مسابقه جایزه‌ای 10 هزار یورویی دریافت می‌کند. 

فستیوال تاتر «مولهایم» مهم‌ترین عرصه تاتر آلمانی زبان معاصر است که از سال 1976 راه‌اندازی شده است. در این فستیوال همچنین نشستی برگزار می‌شود که در آن در مورد موضوع‌هاي مختلف تاتر معاصر بحث خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها