دوشنبه ۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۸

«آدم‌ها در پايان راه» نام مجموعه داستاني از تقي‌نژاد است كه توسط نشر «ققنوس» منتشر مي‌شود. به گفته نويسنده نگاه به وجوه متفاوت مرگ انسان‌ها با رگه‌هايي طنزآميز، از ويژگي‌هاي اين كتاب است. تقي‌نژاد مرگ‌هاي توصيف شده در اين كتاب را شلاق با روكش شكلات مي‌داند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، تقي‌نژاد درباره داستان‌هاي مجموعه داستان «آدم‌ها در پايان راه» گفت: محور همه داستان‌هاي اين مجموعه داستان، مرگ است و در پايان آن‌ها خود نويسنده مي‌ميرد.

اين داستان‌نويس افزود: در اين داستان‌ها با مرگ آدم‌هاي مختلف، با مشاغل و شخصيت‌هاي متفاوت مواجهيم. به بياني ديگر، داستان‌ها با مرگ شخصيت داستان آغاز مي‌شوند و در ادامه داستان، به چگونگي مردن او پرداخته مي‌شود.

وي در پاسخ به اين سوال كه توجه به مرگ در محتواي اين داستان‌ها از چه منظر و با چه نگاهي صورت گرفته، خاطر‌نشان كرد: من نمي‌توانم درباره موضوع هيچ پس‌زمينه‌اي از مرگ صحبت كنم؛ ‌در واقع، هر داستان ممكن است به تناسب موضوع از پس زمينه‌اي متفاوت روايت شده باشد؛ ولي در نهايت اصل قضيه براي من خود داستان است.

تقي‌نژاد اضافه كرد: مرگ همواره موضوعي جذاب براي همه انسان‌ها بوده. اين كتاب علاوه بر توجه به اهميت اين مساله نزد انسان‌ها، از شيوه‌هاي متفاوت روايي درباره مرگ بهره جسته و به همين ترتيب اين مساله از زواياي مختلف توصيف مي‌شود؛ ضمن آن كه زبان داستاني به فراخور محتوا شكل يافته است. 

اين كتاب دربرگيرنده 15 داستان در 107 صفحه است. «صدايي در اين دنيا»، «داستان‌هاي هزارويكشب» و «كادوس» از آثار داستاني منتشر شده اين نويسنده است.

«فصل پنجم كوسه‌ها» نيز نام رماني از اين نويسنده است كه هم اكنون مراحل انتشار را در انتشارات «ققنوس» سپري مي‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط