شنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۰
عرفان، فلسفه و كلام از «علم امام» مي‌گويند

پاسخگويي به سوالاتي درباره «علم امام» در كتابي با همين عنوان با رویکرد قرآنی، روایی، عرفان، فلسفی و کلامی به قلم دکتر محمد زمان رستمی و طاهره آل‌بویه از سوي موسسه بوستان كتاب منتشر مي‌شود.

حجت‌الاسلام عبدالهادی اشرفی، مدیر تولید موسسه بوستان کتاب، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن اعلام اين خبر بيان داشت: با توجه به اين كه «امامت» يكي از اصول اساسي دين اسلام به شمار مي‌رود، شناخت امام و علم او، در تقويت بنيان‌هاي اعتقادي و پي‌بردن به نياز راهبر و راهنما در تمامي دوره‌ها تأثير به‌سزايي دارد.

وي افزود: اين اثر يادآور مي‌شود که زندگی و مرگ بدون شناخت امام، حیات و ممات جاهلانه است؛ «من مات و لم‌يعرف إمام زمانه مات ميتةً جاهليةً». یکی از زوایای شناخت امام، علم امام است. 

تولید موسسه بوستان کتاب تصريح كرد: این کتاب درصدد پاسخگویی ژرف و بنیادین، از نگاه عقل و نقل، به سوال‌هایی درباره علم امام از جمله پرسش‌هايي نظير «ماهیت علم امام چیست؟»، «مصادر علم امام کدام است؟» و «شعاع علم امام، تا کجا امتداد می‌یابد؟» برمي‌آيد. 

نخستين چاپ كتاب «علم امام» از سوي موسسه بوستان كتاب در شمارگان 1000 نسخه، 296 صفحه، قطع وزیری و جلد شومیز به زودي روانه بازار نشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط