شنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۴
روس‌ها آراي امام موسی صدر را مي‌خوانند

بيوگرافي امام موسي صدر به همراه چكيده‌اي از انديشه‌ها و آرمان‌هاي او درباره جهان اسلام در کتاب «ادیان در خدمت بشریت» نوشته امام موسی صدر به زبان روسی ترجمه و توسط انتشارات «کتاب شرق» در مسكو چاپ و منتشر شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، اين کتاب مجموعه‌ای از مهم‌ترین سخنرانی‌های امام موسي صدر در دانشگاه‌ها، کلیساهای کاتولیک، کنفرانس‌های معتبر اسلامی بین‌المللی و ... در اقصی نقاط جهان است. 

«اصل نجات بشریت» که از نظر مولف ماهیت دین به شمار می‌رود، ایده اصلی در تمام متون کتاب حاضر شناخته مي‌شود. 

هدف از تدوین اين کتاب، کمک به آشنایی بیشتر خوانندگان روس با ثروت معنوی دنیای اسلام، شکل‌دهی تصورات بی‌غرض و واقع‌بینانه نسبت به سهم اندیشمندان اسلامی و فعالان اجتماعی در تایید ارزش‌های والای جامعه بشریت است. 

کتاب حاضر قصد دارد جایگاه و اندیشه‌های این اندیشمند بزرگ و طرفدار گفت‌وگوی روشنفکری میان اقوام و جوامع دینی را تا کلاس‌های درس روس‌زبانان پیش برد. 

بخش عمده زندگی نویسنده(امام موسي صدر) در لبنان سپری شد، منطقه‌ای که نمایندگان دو دین اسلام و مسیحیت پهلو به پهلوی هم حضور دارند. در لحظات تحمل سختی‌ها و مشکلات، امام موسی صدر از معدود افرادي بود که همچنان بر سخنان خود باقی ماند و هم‌میهنان خود را به تعقل و عدالت دعوت کرد. 

کتاب «ادیان در خدمت بشریت» توسط «ای. ر. گیبادولینا» از زبان فارسی به روسی برگردانده شد و توسط انتشارات «کتاب شرق» سال 2009 و با حمایت انستیتوی امام موسی صدر در لبنان، مرکز تحقیقات بین‌الملل و اروپا آسیا و همچنین دانشگاه دولتی غازان «و. ای. اولیانوا – لنین» در مسکو به چاپ رسید. 

اين نوشتار 173 صفحه‌اي با شمارگان 1000 نسخه در عناويني نظير
«بیوگرافی امام موسی صدر»، «شرح ربودن امام موسی صدر»، «دین در خدمت بشریت»، «اسلام و نجات بشریت»، «اسلام، فرومایگی و معنویت»، «اسلام، ارزش‌های انسان دوستانه و درک آن»، «جوانب اجتماعی اسلام»، «اسلام، عدالت اجتماعی و اقتصادی»، «حافظان صلح» و «لبنان و تمدن بشري» خلاصه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط