دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۹
سير تاريخي شاهكارهاي قرآني جهان اسلام به نمايش درآمد

سير تاريخي و هنري جلوه‌هاي چشم نواز «مصاحف شريفه اهل البيت (ع)» و شاهکارهاي قرآني جهان ‌اسلام از قرون اوليه تا عصر حاضر كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي در چهارمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن و عترت مشهد نمايش داده مي‌شود.\

رئيس روابط عمومي و امور بين الملل سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: سير تاريخي و هنري کتابت قرآن کريم در تمدن اسلامي با شاهکارهاي خطي و هنري جهان اسلام از قرون اوليه تا عصر حاضر کتابخانه مرکزي آستان قدس رضوي در معرض ديد علاقه‌مندان قرار دارد.

مهدي قصيري‌نيك جلوه‌هاي چشم نواز مصاحف شريفه اهل البيت (ع) را گل سر سبد اين نمايشگاه عنوان کرد و گفت: امسال كوشش كرده‌ايم با بهره‌گيري از گنجينه خطي، چاپ سنگي و چاپي كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي سيري تاريخي و هنري قرآن‌هاي ارزشمند را نشان دهيم تا بازديدکنندگان علاوه بر بهره‌گيري معنوي با جلوه‌هاي تاريخي و هنري کتاب آسماني در دوره‌هاي مختلف تاريخي آشنا شوند.

وي از نمايش سنگين‌ترين قرآن چاپي جهان به وزن 46 كيلو گرم در اين نمايشگاه خبر داد و افزود: علاوه بر قرآن‌هاي خطي، چاپ سنگي و قرآن‌هاي چاپي که شامل قرآن‌هاي نفيس هنري و قرآن‌هايي به زبان‌هاي مختلف است، آثار ديگري نظير كتاب و مواد ديداري و شنيداري با موضوع علوم قرآني در معرض نمايش قرار گرفته است.

قصيري‌نيك يادآور شد: بخشي از اين نمايشگاه را به كتاب‌هاي علوم قرآني ويژه كودكان، با موضوع قصه‌هاي قرآني و آموزش قرآن كريم اختصاص داده‌ايم كه از ويژگي‌هاي اين نمايشگاه مي‌توان به نمايش قرآن‌هايي به زبان‌هاي مختلف جهان اشاره كرد.

وي به زبان‌هاي مختلف ترجمه قرآن اشاره كرد و گفت: قرآن‌هاي به نمايش درآمده به زبان‌هاب فيليپيني، چيني، بنگالي، تركي ‌و ايتاليايي ترجمه شده و همچنين قرآن‌هايي با اندازه و جلدهاي هنري مختلف زينت بخش اين نمايشگاه است كه برخي از آنها را شخصيت‌هاي مهم جهاني به كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي اهدا كرده‌اند.

به گفته مدير روابط عمومي آستان قدس رضوي، کتابخانه مرکزي آستان قدس رضوي داراي گنجينه‌اي منحصر به فرد از مصاحف شريفه اهل البيت (ع) و قرآن‌هاي نفيس تاريخي و هنري است که مورد توجه و علاقه بسياري از پژوهشگران و نسخه‌شناسان کتاب آسماني و علاقه‌مندان به آثار اسلامي و معنوي قرار دارد.

چهارمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن و عترت كه از 14 شهريورماه آغاز شده و به مدت يك هفته در نمايشگاه بين‌المللي مشهد در معرض ديد عموم قرار خواهد داشت. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط