چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۳

انتشار کتاب « قدرت و سوء‌استفاده» به قلم «ویلهلم شلوترر» از روسای اسبق وزارت دارایی ايالت بایرن آلمان، خشم فرزندان «فرانس ژوزف اشتراوس» ريیس اتحادیه جامعه مسیحیان آلمان را برانگیخته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، در برابر فرزندان این سیاستمدار كه مطالب این کتاب را به تمامي کذب و خلاف واقع دانسته‌اند، انتشارات «فاکل ترگر» شهر کلن و نیز نویسنده این کتاب اتهامات وارد آمده از سوي آنها را رد كرده‌اند.

فرزندان اشتراوس معتقدند نویسنده در این کتاب به دروغگویی آشکار و آگاهانه پرداخته و حقایق به گونه‌ای نادرست به تصویر در آمده‌اند و نتیجه‌گیری آن نيز وحشتناک است.

«فرانس جورج اشتراوس» که سال پيش خاطرات پدرش را در قالب یک کتاب منتشر كرد، کتاب «قدرت و سوء‌استفاده» را برای یک حقوقدان مایه شرمندگی دانست.

در مقابل«شلوترر» رييس سابق وزارت دارايي و نويسنده كتاب که نمی‌خواهد به اتهامات پسران «اشتراوس » تن در دهد ، اعلام کرد: این کتاب زاييده ذهن من نيست بلکه با دقت تمام تهيه و تنظیم شده است. با اين حال اتحادیه جامعه مسیحیان كه اين كتاب درباره رييس پيشين آن نوشته شده، هنوز در اين مورد عکس‌العملی نشان نداده است.

«یورگن هور باخ» مدیر انتشاراتی «فاکل ترگر» گفت : ما نمی‌دانیم که سرنخ دعوای حقوقی بر سر این کتاب در کجاست چرا که این کتاب پیش از انتشار مورد بررسی قرار گرفته بود.

این ناشر در چاپ نخست این کتاب 10 هزار نسخه از آن را منتشر کرد که مورد استقبال نیز واقع شد و پس از آن 10 هزار نسخه دیگر از آن منتشر شد.

کتاب «قدرت و سوءاستفاده» اوایل هفته پيش در شهر مونیخ رونمایی شد. نویسنده در این کتاب که بیش از 400 صفحه دارد ، به زد و بندهای نادرست سیاسی اشتراوس پرداخته است. تبعیض‌های مالیاتی که برای «فرانتس بکن باوئر» ستاره فوتبال آلمان و یا «فریدریش جان» ريیس «وینر والد» در نظر گرفته می‌شد، دخالت‌های سیاسی در تحقیقات دادستانی عمومی و خشونت وی در برابر کسانی که منافعش را به خطر می‌افکندند از دیگر مباحث این کتاب است.

گفتنی است عده‌اي معتقدند ویلهلم شلوترر با این کتاب چهره فرانس ژوزف اشتراوس را که از او به عنوان پدر غمخوار کشور یاد می‌شد ، خدشه دار کرده است. اشتراوس در سال 1915 متولد شد و در سال 1988 چشم از جهان فروبست. وی در این مدت مسئولیت‌های سیاسی گوناگوني را تجربه کرد و در زمان مرگ ريیس اتحادیه جامعه مسیحیان آلمان بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها