چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۴
مطمئنم در حق هيچ ناشري ظلم نشده است

مدير كميته ناشران داخلي بيست ‌و‌ دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران گفت: به عنوان مدير كميته ناشران داخلي با اطمينان اعلام مي‌كنم در جريان تخصيص غرفه‌هاي نمايشگاه نه امتياز خاصي به ناشري داده شده و نه در حق كسي ظلمي عمدي شده است._

محمود سالاري در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به اعتراض برخي ناشران درباره نحوه تقسيم غرفه‌ها گفت: بر ‌اساس آنچه محاسبه شده، مطمئنم ظلمي به كسي نشده و اگر برخي فكر مي‌كنند متراژي كه به غرفه آنها اختصاص داده شده، نسبت به كتاب‌هايشان كم است، قدري بي‌انصافي مي‌كنند.

وي گفت: در همه غرفه‌ها متراژ اختصاص يافته به ناشران بر اساس آثار منتشر شده در سه سال اخير است كه با توجه به آمار رسمي خانه كتاب طبقه‌بندي شده است.

مدير كميته ناشران داخلي افزود: ما حتي از برخي ناشران بزرگ و بسيار فعال خواستيم براي رفاه حال و حضور راحت‌تر ناشران كوچك و شهرستاني از حق خود گذشت كنند و آنها نيز با بزرگواري اين عمل شايسته را انجام دادند؛ اما در عين حال نمي‌توانيم حق هيچ ناشري را براي افزايش متراژ ناشر ديگر، ناديده بگيريم.

وي با اشاره به مصاحبه‌هاي برخي ناشران در چند روز اخير در مطبوعات گفت: ناشراني هم كه در اين چند روز گلايه و مصاحبه كرده‌اند، خواسته‌هايشان از سر زياده‌خواهي است چون غرفه‌هاي اختصاص يافته به ناشران بر اساس مقايسه‌اي است كه با ناشران هم سطح هر ناشر صورت گرفته است.

مدير كميته ناشران داخلي با بيان اين مطلب كه «عدالت به اين معني نيست كه براي كمك به ناشر كوچك به ناشر واجد شرايط ظلم شود»‌ تصريح كرد: متاسفانه برخي از دوستان اين موضوع را درك نمي‌كنند.

وي درباره استقبال ناشران داخلي از نمايشگاه امسال گفت: امسال 390 ناشر در نمايشگاه حضور دارند كه در سال گذشته ثبت‌نام هم نكرده بودند و با تلاشي كه صورت گرفت، از اين عده در حدود ناشر 270 غرفه دريافت كردند و اميدواريم در رو‌زهاي اول و دوم در صورت امكان و باقي‌ماندن فضا به بقيه اين ناشران غرفه ارايه كنيم.

سالاري تاكيد كرد: بعضي از ناشران كه در غرفه‌هاي مشترك حضور پيدا كرده‌اند، اصلا واجد دريافت غرفه نبودند، اما ما براي حضور حداكثري همه ناشران به آن‌ها غرفه مشترك اختصاص داد‌ه‌ايم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط