شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۱
مغاني: اتحاديه كشوري، زمينه‌ساز آموزش چاپ در ايران

رييس اتحاديه واردكنندگان ماشين‌آلات صنعت چاپ با بيان اين‌كه "متولي آموزش چاپ در ايران مشخص نيست"، گفت: اغلب كارگران چاپ به طريقه سنتي استاد ـ شاگردي آموزش ديده‌اند و با بسياري از فناوري‌هاي روز آشنا نيستند. معتقدم تشكيل اتحاديه كشوري چاپ، زمينه مساعد آموزش را مهيا مي‌كند.

علي مغاني در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)افزود: ماشين‌هاي چاپ، اغلب ديجيتالي شده‌اند و مطابق با آخرين دستاوردهاي روز دنيا هستند؛ در حالي كه بدنه چاپ كشور  به موازات ماشين‌هاي روز پيشرفت نداشته است.

وي ادامه داد: به نظر مي‌رسد مرجعي رسمي بايد موضوع آموزش را به صورت جدي پيگيري كند و براي آموزش نيروي حرفه‌اي چاپخانه‌ها و مراكز وابسته برنامه‌ريزي‌هاي مدون داشته باشد كه اتحاديه كشوري چاپ، قدرت تحقق اين ايده را دارد.

مغاني گفت: اتحاديه كشوري لازمه كارهاي صنفي است. وقتي اتحاديه‌هاي استان و شهرستان‌ها تشكيل شد، آن‌ها نيازمند مرجعي هستند كه مشكلات و مسايل صنفي خود را پيگيري كنند.

وي تصريح كرد:‌ هم‌اكنون وزارت ارشاد بر فعاليت چاپخانه‌داران نقش نظارتي دارد و تاكنون نيز حمايت‌هاي بسياري از اين صنف انجام داده، اما در كنار آن تشكيلات صنفي بايد براي خود كاري كنند و در كنار وزارت ارشاد به كارها و امور سامان بدهند.

مغاني با بيان اين‌كه مشكلات بايد از طريق اتحاديه به وزارت ارشاد اعلام شود تا از اين طريق كارها روند بهتري داشته باشد، تصريح كرد: اتحاديه كشوري چاپ مي‌تواند براي بازسازي بودجه صنعت چاپ، بهبود صادرات و واردات، نقشي موثر ايفا كند ولي اعضا از پيگيري آن غافلند.

رييس اتحاديه واردكنندگان ماشين‌آلات چاپ، رسيدگي به ورود ماشين‌آلات اين صنعت را يكي ديگر از وظايف اتحاديه كشوري دانست و گفت: بسياري از واردكنندگان پس از اين‌كه ماشيني را به كشور مي‌آورند، قطعات يدكي آن را وارد نمي‌كنند و  يا در خدمات پس از فروش بسيار بد عمل مي‌كنند كه در اين زمينه بايد مرجع فوري رفع اختلاف وجود داشته باشد.

وي با بيان اين‌كه در كشور هيچ مرجعي براي نظارت بر امور صادراتي و بسته‌بندي چاپ وجود ندارد، اظهار داشت: تشكيل اتحاديه صادركنندگان صنعت چاپ قدم مثبتي در زمينه صادرات صنعت چاپ بود، اما در حوزه عملياتي محدوديت‌هايي دارد و نياز به همكاري وزارتخانه‌هاي بازرگاني، ارشاد و صنايع و معادن دارد.

مغاني با اشاره به وجود 60 درصد چاپخانه‌هاي كشور در تهران، افزود:‌ معتقدم در اين زمينه اتحاديه چاپخانه‌داران تهران بايد به عنوان بزرگ‌ترين اتحاديه فعال در حوزه چاپ پيشقدم شود و با دعوت از ديگر اتحاديه‌هاي كشور، زمينه‌هاي حل و بررسي مشكلات چاپ را فراهم كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط