سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۲
شجاع: بي‌توجهي اعضاي صنف به نفع صنعت چاپ نيست

مديرعامل شركت تعاوني ليتوگرافان با اشاره به گذشت بيش از سه ماه از ارايه پيشنهاد تشكيل اتحاديه كشوري چاپ در نشست يك‌روزه دست‌اندركاران اين حوزه گفت: متاسفانه از آن زمان تاكنون هيچ پيشنهادي از سوي اتحاديه چاپ شهرهاي مختلف ارايه نشده است._

غلامرضا شجاع در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) با بيان اين مطلب افزود: تاكنون هيچ قدمي براي تشكيل اتحاديه كشوري چاپ برداشته نشده و موضوع از زمان ارايه و پيشنهاد تاكنون مسكوت باقي مانده است.

وي به كاركردهاي مثبت اين اتحاديه اشاره كرد و ادامه داد: اگر اعضاي صنف خواستار برطرف شدن مشكلات حوزه چاپ و بررسي و تجمع بهتر و كارشناسانه‌تر امور باشند، بايد تشكيل اتحاديه كشوري را با جديت دنبال كنند.

شجاع اين اقدام را به نفع صنعتگران چاپ شهرستان‌ها دانست و گفت: ميزان ماليات اين بخش در برخي شهرستان‌ها 10 برابر تهران است و شهرستاني‌ها مجبورند براي ادامه حيات خود اين ميزان پول را پرداخت كنند، در اين ميان اتحاديه‌ كشوري مي‌تواند از بروز اين نابرابري‌ها جلوگيري كند.

مديرعامل شركت تعاوني ليتوگرافان با اشاره به تجربه برخي كشورها در اهميت دادن به صنعت چاپ افزود: در اين حوزه كارها بايد به گونه‌اي انجام شود كه نهادي با عنوان سازمان چاپ در كشور تاسيس و فعاليت‌هاي اين حوزه در سه بخش پيش از چاپ، چاپ و پس از چاپ زيرنظر آن پيگيري شود.

وي با بيان اين‌كه تشكيل اتحاديه كشوري چاپ تاكنون در 12 صنف اجرايي شده است، اظهار داشت: اين اقدام با پيگيري دست‌اندركاران صنف به نتيجه رسيده است، موضوعي كه اعضاي صنف بايد آن را جدي بگيرند.

شجاع، بِي‌توجهي به اين موضوع را براي صنف چاپ ناخوشايند دانست و گفت: اجماع كلي صنعتگران چاپ براي سراسر كشور فوايد بسياري دارد و تمامي صنوف مرتبط با اين حوزه بايد در اين اتحاديه كشوري عضو شوند تا به نتايج دلخواه خود برسند.

وي از اين اقدام به عنوان يكي از راهكار‌هاي تقويت قدرت صنعتگران حوزه چاپ نام برد و اظهار داشت: اتحاديه كشوري چاپ، مكاني است كه اعضاي صنف مي‌توانند مسايل و مشكلات خود را با صدايي رسا و از مجراي قانوني بيان كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط