شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
مرحله دوم تجهیز سه کتابخانه عمومی در استان ایلام اجرایی شد

سه باب کتاب عمومی استان ایلام با هدف اجرای برنامه‌های کنترل و کاهش آسیب اجتماعی صورت تجهیز شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، با حضور عهدیه طهماسبی، مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام و سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در کتابخانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، مرحله دوم تجهیز سه باب کتابخانه عمومی صورت گرفت.

این طرح با هدف اجرای برنامه‌های کنترل و کاهش آسیب اجتماعی و از محل اعتبارات طرح تسهیلگری اجتماعی اجرا شده است و در آن مبلغ 753 میلیون ریال بابت خرید تجهیزات مختلف اداری و رفاهی کتابخانه‌های باقرالعلوم (ع) ارکواز و شهدای مهر شهرستان ملکشاهی و همچنین کتابخانه تازه تاسیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شهر ایلام، هزینه شده است.

بر اساس همین گزارش، در مرحله اول اجرای این طرح در سال 1399 جهت خرید تجهیزات کتابخانه‌ای مانند قفسه کتاب و نشریات، میز و صندلی مطالعه، مبلغ 420 میلیون ریال و تجهیزات رایانه‌ای و امنیتی، مبلغ 743 میلیون ریال، برای تجهیز این سه کتابخانه عمومی تخصیص یافت.
 
یادآوری می‌شود، در حال حاضر بیش از ۵۶۱ هزار و ۸۱۸ نسخه و ۱۵۰ هزار و ۵۶۶ عنوان کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود است و در مجموع ۵۱ کتابخانه در استان ایلام وجود دارد که ۴۴ کتابخانه نهادی و ۷ کتابخانه مشارکتی است که با همکاری هلال احمر، آب و فاضلاب، اداره زندان‌ها و نیروی هوایی در شهرستان آبدانان اداره می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها