جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
خروجی توجه به نمایشگاه مجازی کتاب به نفع نویسندگان و مولفان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اهمیت نمایشگاه مجازی کتاب گفت: طی یک هفته آینده کل مردم بخصوص دانشجویان طلاب و دانش‌آموزان می‌توانند از فرصت این نمایشگاه به خوبی استفاده کنند تا در نهایت خروجی کار به نفع نویسندگان، مولفان و همچنین ناشران و مجموعه صنعت نشر و مردم شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، احمدرضا احسانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اهمیت نمایشگاه مجازی کتاب گفت: هرساله برگزاری نمایشگاه کتاب تهران و نمایشگاه‌های استانی به عنوان یک رویداد فرهنگی و جریان‌ساز در کشور اتفاق می‌افتاد اما امسال به دلیل کرونا این نمایشگاه‌ها برگزار نشدند و روند جریان‌سازی و اگاهی‌سازی در حوزه کتاب و مطالعه با چالش‌هایی روبه‌رو شد.
 
وی ادامه داد: در این میان همکاران در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب را دنبال کردند که هدف آن جبران نقص حاصل از عدم برگزاری نمایشگاه‌های کتاب پیش‌بینی است و یک اقدام مثبت و ارزشمند به شمار می‌آید.
 
احسانی با اشاره به لزوم کمک به اقتصاد صنوف فرهنگی و ناشران توضیح داد: از آنجایی که کتاب‌های نویسندگان از یک‌سال قبل آماده و منتشر شده بود باید در جایی عرضه می‌شد تا مردم هم با تازه‌های نشر آشنا شوند، نمایشگاه مجازی کتاب تهران در حد زیادی می‌تواند در این زمینه موثر باشد.
 
وی استفاده از بستر فضای مجازی و پوشش کشوری نمایشگاه گفت: امیدواریم طی یک هفته آینده کل مردم بخصوص دانشجویان طلاب و دانش‌آموزان بتوانند از این فرصت به خوبی استفاده کنند تا در نهایت خروجی کار به نفع نویسندگان، مولفان و همچنین ناشران و مجموعه صنعت نشر و مردم شود.
 
احسانی در ادامه صحبت‌های خود به ظرفیت‌های فضای مجازی برای اهالی نشر تاکید کرد و افزود: یکی از مزیت‌‌های کرونا این بود که ما را با فرصت و ظرفیت‌های زیادی آشنا کرد که یکی از آن‌ها فضای مجازی بود. ما در بحث توسعه فرهنگی و هنری مثل نمایشگاه کتاب و اجرای موسیقی و تئاتر ظرفیت خوبی در فضای مجازی داریم که در گذشته تا این حد به آن توجه نمی‌شد.
 
وی یادآور شد: ما در گذشته به این اندازه از فضای مجازی استفاده نمی‌کردیم و به دنبال استفاده از ظرفیت‌های آن نبودیم، اما کرونا موجب شد ظرفیتی فراهم آید که وقتی کرونا هم تمام شد این ظرفیت را از دست ندهیم  و در کنار برگزاری حضوری به بعد مجازی آن هم بپردازیم.
 
احمدرضا احسانی در پایان گفت: سیاستگذاران فرهنگی باید به فضای مجازی دقت ویژه‌ای داشته باشند تا در شرایط عادی از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم و آن را فراموش نکنیم
 
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول بهمن آغاز و تا ششم  بهمن ماه در سامانه tehranbookfair.ir ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها