سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
امکان و قدرت خرید کتاب از خوانندگان و علاقه‌مندان کتاب سلب شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه شرایط اقتصادی امروز، امکان و قدرت خرید کتاب را از خوانندگان و علاقه‌مندان گرفته است، از تلاش این اداره‌کل برای عرضه و توزیع حداکثری کتاب به‌صورت رایگان و اهدا به جوامع هدف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، عمران خودآموز اظهار کرد: در شش ماهه  اول سال ۹۹، بیش از ۲۱ هزار جلد کتاب در موضوعات، مذهبی، ادبی، دفاع مقدس و جنگ، آیینی، هنری، ورزشی، تخصصی، علمی، سیاسی، اجتماعی، ایلام‌شناسی، ادبیات عامیانه و... برای مخاطبان بزرگسال و کودک نوجوان، به ارزش بیش از ۵ میلیارد ریال از سوی «کتابسرا»ی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اهدا و توزیع شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: فعالیت «کتابسرا» به عنوان مرکزی فرهنگی در راستای دریافت و توزیع هدفمند کتاب به جوامع مختلف هدف، قابل توجه و مهم است و خوشبختانه اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی تصریح کرد: «کتابسرا»ی این اداره‌کل تلاش داشته تا با برنامه‌ریزی‌های هدفمند و با نظارت این اداره کل ضمن شناسایی جوامع هدف، کتاب‌های لازم و مناسب و کارآمد را تهیه و به موقع تحویل دهد و نقش موثری در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ایفا کند.

خودآموز تصریح کرد: اهدای کتاب، می‌تواند بنیادهای انگیزشی را در مخاطبان تقویت کند و یکی از اهداف کلان و بلند مدت این اداره‌کل، توسعه و تروسج حداکثری فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در جامعه بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام افزود: باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان، عشایر و روستاییان دوستدار کتاب، دبیرخانه جایزه کتاب سال استان، دفاتر نشر کتاب در استان، ادارات دولتی، سازمان‌های مردم‌نهاد، تلاشگران حقیقی و حقوقی عرصه توسعه کتابخوانی و کتابخانه‌ها، برخی از جوامع هدف «کتابسرا»ی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوده که کتاب‌ها و منابع مطالعاتی اهدایی در نیمه اول سال به مبلغ ۵ میلیارد ریال دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در اجرای این فرایند تلاش داشته‌ایم تا علاوه بر اهدای کتاب به‌عنوان مهمترین منبع مطالعاتی، اقلام فرهنگی همچون: نرم افزارهای ادبی، مذهبی، قرآنی، کتابچه‌های دینی و مذهبی، کارت‌های ادعیه، مجلات علمی تخصصی و عمومی، کتابچه با موضوع روش‌ها و الگوهای زندگی ایرانی– اسلامی و... نیز به جوامع مورد نظر اهدا شود.

خودآموز ادامه داد: یکی از سیاست‌های این اداره‌کل، توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مناطق محروم و حاشیه‌ای بوده است که خوشبختانه توسط تسهیلگران و تلاشگران این حوزه اقدامات خوب و مناسبی انجام و کتاب و اقلام فرهنگی به این عزیزان اهدا و توزیع شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام افزود: بخشی از کتاب‌های «کتابسرا»ی این اداره‌کل توسط مؤلفان، نویسندگان، شاعران و پژوهشگران بومی و ایلامی تالیف و گردآوری و آفرینش شده و ناشران ایلامی آن را منتشر کرده‌اند و این اداره‌کل با هدف حمایت حداکثری از جامعه مؤلفان و ناشران کتاب و آثار این عزیزان با تیراژ بالا و حداکثری خریداری و توسط کتابسرا اهدا شده است.

پایان مهرماه؛ آخرین مهلت ارسال اثر به چهارمین دوره جایزه کتاب سال ایلام
وی همچنین با اشاره به پتانسیل‌های ادبی در استان و بیان این نکته که استان ایلام از نظر ادبیات و شعر و داستان آیینی و دفاع مقدس دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خوب و مناسبی است و شاعران و نویسندگان ایلامی در این حوزه درخشش‌هایی خیره کننده داشته‌اند، از برگزاری چهارمین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام، ویژه آثار منتشرشده در سال 98 با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری «اقلیم هشت» ایلام خبر داد.

خودآموز تصریح کرد: چهارمین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام، فرصتی مناسب برای بروز استعدادها و معرفی و کشف قابلیت‌ها و پتانسیل‌های ادبی ناشران و مؤلفان است که علاوه بر معرفی آثار به مخاطبان، اعتباری معنوی و ارزشمند برای ناشران و مولفان برگزیده به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، با اشاره به تلاش‌های مؤثر ناشران استان افزود: ناشران در تولید و انتشار دانایی و کتاب، نقشی مهم و مؤثری در جریان‌سازی فرهنگی دارند و بخشی از ثمره تلاش‌های مؤثر آنان را می‌توان در جایزه ی کتاب سال استان مشاهده کرد.

وی، با اشاره به برگزاری سه دوره موفق از جایزه کتاب سال استان تصریح کرد: دوره اول جایزه کتاب سال در سال 95 و دوره‌های دوم و سوم این جایزه در سال‌های 96 و 97 برگزار شد و مورد استقبال جوامع هدف قرار گرفت.

خودآموز ادامه داد: خوشبختانه استان ایلام دارای پتانسیل‌های غنی فرهنگی، هنری و ادبی است. هنرهایی ارزشی و والا و متعهد و درخشش و توفیق مدام هنرمندان و اهالی قلم و ادب، در آسمان موفیقت‌های ملی و بین المللی، گواه این ادعاست. موفقیت‌هایی ارج مند و ارزنده که موجب شگفتی و بهت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تاکید کرد: ناشران، مؤلفان و اهالی فرهنگ و ادب و کتاب می‌توانند کتاب‌های منتشرشده خود در سال 98 را تا پایان مهرماه امسال به نشانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دبیرخانه جایزه کتاب سال ارسال کنند تا پس از تجمیع و بررسی اولیه جهت داوری به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شود.

وی در پایان از معاونت امور فرهنگی و رسانه‌ای، کارشناس بخش کتاب و نشر و مسئول امور فرهنگی اداره‌کل متبوعش و نیز مدیر مؤسسه فرهنگی، هنری «اقلیم هشت» ایلام و همکاران این مؤسسه در اجرای برنامه‌های توسعه کتاب و کتابخوانی در استان، تقدیر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها