جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
تشکیل۱۳ هزار پرونده تقاضای دریافت تسهیلات کرونایی

معاون توسعه‌ مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تشکیل ۱۳ هزار پرونده تقاضای دریافت تسهیلات کرونایی به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) لادن حیدری در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با تشریح روند تلاش و پیگیری این وزارتخانه از ابتدای شیوع کرونا و مسائل و مشکلات بعدی برای اهالی فرهنگ، هنر و رسانه، گفت: مجموعا ۱۳هزار پرونده درخواست دریافت تسهیلات کرونایی برای اهالی فرهنگ، هنر و رسانه تشکیل شده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه، میزان پرداختی برای هیچکدام از حوزه های فرهنگ، هنر و رسانه جهت استفاده و بهره مندی از تسهیلات کرونایی، مشخص نشده، اظهار داشت: تصمیم براین است که افراد به عنوان مثال هر ناشری که به‌عنوان شخص حقیقی بدون کد کارگاهی بنگاهی و یا با کد کارگاهی و بنگاهی تامین اجتماعی در سامانه کارا، ثبت‌نام کرده باشند از طرف این وزارتخانه به بانک معرفی و از تسهیلات درنظر گرفته شده بهره مند شوند.

تاکید وزیر فرهنگ بر تسریع و رفع موانع برای پرداخت سریع‌تر تسهیلات
حیدری به رسیدگی پرونده افراد متقاضی وام و ارائه تسهیلات در بانک‌ها اشاره کرد و گفت: برخی مشکلات و موانع موجب تاخیر تسهیلات شده که خوشبختانه در این زمینه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تسریع و رفع این موانع برای پرداخت سریع‌تر تسهیلات و تعامل بهتر بانک مرکزی تاکید کرد.

 معاون توسعه‌ مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همواره بر حمایت و کمک به اهالی فرهنگ و هنر و رسانه به ویژه آسیب دیده از روزهای کرونایی تاکید داشته و دارد از این رو این معاونت نیز تمام تلاش، توان و ظرفیت خود و مجموعه را به کار گرفته تا بتواند در این زمینه به‌آنها کمک کند.

حیدری ابراز امیدواری کرد تا این تلاش‌ها و اقدامات مثمرثمر به نفع اهالی فرهنگ، هنر و رسانه رقم خورده و نتایجی خوبی را در جهت حمایت و ارائه تسهیلات به آنها در پی داشته باشد.

ثبت ۹۰ هزار درخواست دریافت حمایت‌های دولتی
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ثبت بیش از ۹۰ هزار درخواست دریافت حمایت‌های دولتی برای جبران خسارت کرونا از سوی شاغلین و صاحبان کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای خبر داد.

به گفته وی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش دارد تا از ظرفیت‌های مختلف در نهادها و یا از محل منابع دیگر، غیراز تسهیلات کرونایی برای رسته‌های مختلف فرهنگ، هنر و رسانه ازجمله ناشران استفاده کند. از طرفی نیز معاونت امور فرهنگی وزارتخانه نیز با جدیت در حال پیگیری موضوع تا حصول نتیجه هستند.
معاون توسعه‌ مدیریت و منابع وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با تاکید براینکه وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با بانک مرکزی درخصوص رفع مشکلات متقاضیان در تعامل هستند، ‌ ابراز امیدواری کرد تا هرچه سریع‌تر مسائل و موانع موجود مرتفع شود.  

انتشار فراخوان
حیدری یادآور شد: دفتر اقتصاد فرهنگ و هنر معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشتر در اطلاعیه‌ای، فراخوان دریافت اطلاعات صاحبان مشاغل فرهنگی، هنری و رسانه ای متقاضی دریافت حمایت دولتی برای جبران خسارت کرونا را اعلام کرد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ‌ اظهار داشت: با توجه به ضرورت ارائه اطلاعات صاحبان مشاغل فرهنگی، هنری و رسانه ای آسیب دیده در بحران کرونا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای بهره‌مندی از بسته‌های حمایتی دولت، صاحبان مشاغل فرهنگی، هنری و رسانه ای متقاضی دریافت حمایت دولتی برای جبران خسارت کرونا این حرکت با هماهنگی این وزارتخانه و با حمایت دولت تدبیر و امید صورت گرفته است.

پیگیری مطالبات تا حصول نتیجه
وی تاکید کرد: ‌این وزارتخانه با جدیت همچنان پیگیر دیگر مطالبات اهالی فرهنگ و هنر و رسانه است تا در اسرع وقت همزمان با ایام کرونایی اقدام لازم بعمل آید و تا حد زیادی مشکلات این قشر مرتفع شود.
به گفته حیدری،  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بطور یقین از هیچ تلاش و کوششی برای کمک و حمایت به اهالی فرهنگ، ‌هنر و رسانه به ویژه در ایام خاص کرونایی دریغ نخواهد کرد و همچنان در کنار همه این اقشار بابصیرت و تلاشگر خواهد ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها