پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
کتابفروشی موفق شهر درختان نیویورک/کتاب با طعم اسپرسو

در کتابفروشی تقریباً یک جلد از جدیدترین کتاب‌های منتشر شده در در آمریکا یافت می‌شود ولی مهم‌تر از آن وجود دستگاهی برای چاپ کتاب‌های الکترونیک برای مشتری‌هاست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ، بروکلین یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های شهر نیویورک و همچنین پرجمعیت‌ترین منطقه در کلان‌شهر نیویورک و چهارمین منطقه پرجمعیت ایالات متحده آمریکا با ۲٫۵ میلیون نفر جمعیت است. این بخش از نیویورک تا ۱ ژانویه سال ۱۸۹۸ به عنوان یک شهر جدا شناخته می‌شد و پس از آن در نیویورک ادغام شد.
 
بروکلین به نام‌های مختلفی از جمله «شهر شاهان» به افتخار چارلز دوم، پادشاه وقت انگلستان، «شهر خانه‌ها» به خاطر وجود خانه‌های فراوان در آن، «شهر درختان» به خاطر وجود درختان قدیمی فراوان، «شهر کلیساها» به خاطر وجود کلیساهای قدیمی فراوان و عظیم معروف است. ولی یک مورد دیگر نیز وجود دارد که کتابفروشی‌های این منطقه زبانزد خاص و عام در کشور آمریکاست.
 
در محله بروکلین یک دوجین کتابفروشی مشهور فعالیت می‌کنند ولی شاید کار کتابفروشی مک‌نالی جکسون (McNally Jackson) کمی در نوع خود جالب توجه باشد.این کتابفروشی در محله‌ای از شهر نیویورک دایر است که محل کسب‌ و کارهای مهم شهر است ولی این کتابفروشی توانسته با روش‌های خاص خود در میان این شلوغی و ازدحام دوام بیاورد.
 
در کتابفروشی تقریباً یک جلد از جدیدترین کتاب‌های منتشر شده در در آمریکا یافت می‌شود ولی مهم‌تر از آن وجود دستگاهی برای چاپ کتاب‌های الکترونیک برای مشتری‌هاست. خیلی‌ها هنوز برای دسترسی به کتاب‌های ارزان قیمت از چاپ افست کتاب‌های گران‌قیمت استفاده می‌کنند.
 
دستگاه چاپ کتاب اسپرسو (Espresso Book Machine) می‌تواند در طول چند دقیقه کتاب‌هایی با کیفیت بالا برای مشتری‌ها تهیه کند ولی به طور حتم موفقیت این کتابفروشی به خاطر داشتن این دستگاه نیست. مسئولان این کتابفروشی جالب و خلاق، کتاب‌ها را بر اساس ملیت و کشورها طبقه‌بندی کرده و توریست‌ها می‌توانند کتاب‌های با موضوع کشور خود را در قفسه‌های جداگانه‌ای جستجو کنند.
 
در سایت این کتابفروشی نیز امکانی برای جستجوی کتاب‌ها به زبان اسپانیایی، ایتالیایی و دیگر زبان‌های پرطرفدار در میان توریست‌های خارجی وجود دارد. تشابه اسمی دستگاه چاپ کتاب با قهوه اسپرسو بسیاری از گردشگران را برای صرف قهوه به این کتابفروشی جلب می‌کند. آنها علاوه بر چاپ کتاب در کافی‌شاپ خود از علاقمندان به کتاب استقبال می‌کنند.





برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها