سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
نخستین مجمع مشورتی نمایشگاه مجازی قرآن کریم برگزار شد

نخستین مجمع مشورتی نمایشگاه مجازی قرآن کریم با حضور معاون قرآن و عترت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نخستین مجمع مشورتی نمایشگاه مجازی قرآن کریم روز یکشنبه (۱۴ اردیبهشت ماه) با حضور معاون قرآن و عترت و جمعی از مدیران و صاحب نظران فرهنگی و دینی در سالن جلسات معاونت قرآن و عترت برگزار شد.

در این جلسه فقهی زاده با تاکید مجدد نسبت به عدم برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت:  هدف از برگزاری این جلسه بررسی ابعاد برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن کریم با توجه به فضای متاثر از ویروس کرونا در کشور است که امیدواریم با استفاده از رهنمودها، تجربیات و مشورت با صاحب نظران این عرصه به نتایج خوبی در این زمینه برسیم.

وی تاکید کرد: تصور ما بر این بود که نهایتاً در تیرماه امکان برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حاصل شود اما با توجه به موانع پیش روی کشور (شیوع ویروس کرونا) متاسفانه این امر میسر نشد.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه فضای مجازی را با توجه به اجرای پروتکل های بهداشتی امری ضروری دانست و افزود: خوشبختانه تجربه بسیار خوبی در ایام عید امسال حاصل گردید و اجرای موفق فاز اول طرح خانه های نورانی با شرکت ۷۵۰ هزار نفر از جمله این طرح هاست.
 
 وی با اشاره به اجرای طرح‌های دیگر در فضای مجازی تاکید کرد  و گفت: فاز دوم طرح " خانه های نورانی " ویژه ماه مبارک رمضان، " نخستین جشنواره کودک و نوجوان " با همکاری وزارت آموزش و پرورش و " دومین دوره جشنواره چلچراغ آسمانی " از جمله برنامه ها و فعالیت های پیش روی معاونت قرآن و عترت است که با همکاری سایر بخش‌ها در صدد اجرای آن هستیم.

فقهی زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر واژه بین المللی بودن طرح برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن کریم تاکید کرد و گفت: این نمایشگاه نیز همانند نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم طی سنوات گذشته واژه و وصف بین‌المللی بودن را در بر می گیرد و هدف ما این است فعالیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی ایران را با توجه به ایام کرونا و شرایط کشور در فضای مجازی بسط و گسترش دهیم.
 
در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی خسروی مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش و توسعه مشارکت ها، اصغر امیرنیا مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج،دکتر محمود واعظی مشاور امور بین الملل، مرتضی خدمتکار مشاور اجرایی معاونت و آقایان : ایرجی، حق بین، حسین پور، مرسلی، و تنی چند از صاحب‌نظران حضور داشتند و در راستای نخستین مجمع مشورتی برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن کریم به بحث و بررسی پرداختند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها