یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۷
نشست نقد "اطلس خلیج فارس" برگزار می شود

همزمان با روز ملی خلیج فارس (10 اردیبهشت) نشست نقد "اطلس خلیج فارس" با حضور کارشناسان ایرانی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،دکتر "جواد نیستانی"،مدیر مرکز اسناد و کتابخانه سازمان میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی با بیان این مطلب گفت:جلد نخست اطلس خليج فارس با همكاري مركز مطالعات كاربردي فرانسه (CNRS ) ، دانشگاه تهران و مراكز تحقيقي_پژوهشي امور خارجه تدوين شد که کارشناسان ایرانی به بخش هایی از آن انتقاد دارند به همین دلیل نشست نقد این اطلس فردا (10 اردیبشهت) برگزار می شود.

اطلس خليج فارس به سه زبان فارسي، فرانسه و انگليسي تدوين شده است.

پیش از این "فریبرز دولت آبادی"،معاون سازمان میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی اعلام کرده بود که با توجه به حساسيت هاي اخير به وجود آمده درباره ديرينگي و چگونگي نامگذاري درياي خليج فارس تدوين و تهيه چنين اطلس هايي در سطح بين المللي ضروري و مورد نياز است،چرا كه به چنين اطلسي در قالب يك سند معتبر جهاني مي توان استناد كرد.

وي گفت:‌در خيلي از معاهدات بين المللي به نام خليج فارس ارجاع داده شده است كه هر كدام از اين اسناد در شرايط كنوني مي تواند به اثبات حقانيت نام خليج فارس كمك كند. 

چندی پیش نیز موزه لوور پاریس نام خلیج فارس را از نقشه های راهنمای خود حذف کرده بود که باعث اعتراض بسیاری از ایرانیان شد.

این نشست قرار است فردا در مرکز اسناد و کتابخانه سازمان میراث فرهنگی واقع در خیابان آزادی نبش خيابان زنجان از ساعت 15 الی 17 برگزار شود.

دکتر جواد نیستانی و دکتر محمدرضا چیت ساز (مدیر پژوهشی پژوهشگاه میراث فرهنگی) از کارشناسان این جلسه هستند.

در حاشیه این نشست نمایشگاه کتاب خلیج فارس و اهدای کتابشناسی خلیج فارس نیز برگزار مي شود.همچنين قرار است سازمان میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی مجموعه "خطابه های تحقیقاتی تاریخی ایران" درباره خلیج فارس را منتشر کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها