سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
شعرخوانی دانشجویان در شب شعر ایوان بونین

مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به مناسبت حضور کشور روسیه به عنوان مهمان ویژه در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عصر روز گذشته (17 اسفندماه) با همکاری انجمن علمی زبان روسی دانشگاه تربیت مدرس شب شعر «ایوان بونین» را برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، به مناسبت حضور کشور روسیه به عنوان مهمان ویژه در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برای گسترش همکاری در زمینه‌های فرهنگی برنامه‌های مختلفی را با گروه‌های زبان روسی دانشگاه‌ها قبل از شروع نمایشگاه برگزار کرده است.

از جمله این برنامه‌ها می‌توان به شب شعر ایوان بونین (نویسنده و شاعر برجسته روسی که در سال 1993 به ‌عنوان نخستین نویسنده روس جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرده بود) اشاره کرد. این برنامه با هدف آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با ادبیات روس به‌ویژه آثار آخرین نویسنده کلاسیک ادبیات روسیه بود.

شب شعر بونین با همکاری انجمن علمی زبان روسی دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد و با استقبال خوب و پُرشور دانشجویان گروه زبان روس دانشگاه‌های مختلف روبه‌رو شد که می‌توان به حضور دانشجویان دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، شهید بهشتی، الزهرا و مازندران اشاره کرد.

در این برنامه حدود 30 قطعه شعر از آثار بونین توسط دانشجویان به همراه ترجمه فارسی آن ارائه شد و به 4 نفر از دانشجویان که بهترین ترجمه و اجرا را داشتند جوایزی اهدا شد. این آثار توسط استادان دانشگاه تربیت مدرس و تهران داوری شدند.

بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت‌ماه سال آینده در محل نمایشگاه‌های شهر آفتاب برگزار می‌شود. روسیه مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها