دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
دسترسی همه مردم به اسناد کتابخانه ملی در دولت تدبیر و امید تسهیل می‌شود

دومین نشست خبری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد. وی در این نشست، به تشریح فعالیت‌های این سازمان در دولت یازدهم پرداخت و گفت: در تلاشیم دسترسی همه مردم در سراسر کشور به اسناد و منابع کتابخانه ملی تسهیل شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) دومین نشست خبری دکتر سیدرضا صالحی امیری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با حضور دکتر فریبرز خسروی، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و جمعی از اصحاب رسانه پیش از ظهر امروز (3 شهریور) در محل اندیشگاه این سازمان برگزار شد.

صالحی امیری در این نشست ضمن گرامیداشت آغاز هفته دولت، فعالیت‌های 8 گانه سازمان اسناد و کتابخانه ملی را در دولت یازدهم (دولت تدبیر و امید) تشریح کرد. وی دراین باره گفت: در طول یک سال گذشته در سازمان اسناد و کتابخانه ملی اقدامات موثر و مهمی صورت گرفته است.

وی توضیح داد: نخستین برنامه‌ای که سازمان اسناد و کتابخانه ملی در دوره جدید فعالیت‌هایش (دولت یازدهم) در دستور کار خود قرار داد، دیجیتال‌سازی کتابخانه ملی است؛ در تلاشیم از این طریق بتوانیم دسترسی همه مردم در سراسر کشور به اسناد و منابع کتابخانه ملی را تسهیل کنیم.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ادامه داد: توسعه مناسبات بین‌المللی، ثبت آثار در کمیته حافظه جهانی، برپایی اندیشگاه سازمان اسناد و کتابخانه ملی به منظور تعامل و تبادل اندیشه فرهیختگان و اهالی قلم از دیگر اقدامات سازمان اسناد و کتابخانه ملی در طول یک سال گذشته به شمار می‌آیند.

صالحی امیری افزود: از دیگر اقدامات این سازمان در دوره جدید می‌توان به انسجام پژوهش‌های بنیادی، انسجام و هماهنگی با سایر نهادها و تشکیل دبیرخانه «مهتاب» برای تعامل بهتر و گسترده‌تر با سایر مراکز اسنادی است. 

مشروح گزارش دومین نشست خبری دکتر سیدرضا صالحی امیری، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی متعاقبا از «ایبنا» منتشر خواهد شد.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها