دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
بنیاد همچنان فعالیت می‌کند/ به دنبال مکان مناسب هستیم

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان به «ایبنا» گفت: مشکل را حل کردیم و اکنون این بنیاد همچون سابق به فعالیت‌های فرهنگی و ادبی خود می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) این روزها پلمب بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان خبر اغلب رسانه‌ها شده است؛ ماجرا بر این قرار است که چهارشنبه هفته گذشته (30 اردیبهشت‌ماه) ماموران شهرداری منطقه 6 تهران برای پلمب بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان به آن‌جا مراجعه کردند اما با مقاومت کارکنان بنیاد مواجه شدند.

در این میان جمعی از داستان‌نویسان طی نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار حل این مشکل و همچنین تفکیک بنیاد شعر و داستان از یکدیگر شدند.

«ایبنا» برای آگاهی از وضعیت کنونی این بنیاد و نحوه برخورد ارشاد با این مشکل، با همایون امیرزاده، مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت‌وگو کرد. وی در این گفت و گو اظهار کرد: به دلیل این‌که بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان یک مکان فرهنگی محسوب می‌‌شود با تعاملاتی که با شهرداری منطقه 6 داشتیم، قرار شد این بنیاد همچنان به فعالیت خود در مکان فعلی ادامه دهد که از همکاری خوب شهرداری تشکر می‌کنیم.

امیرزاده با بیان این‌که معاونت فرهنگی وزارت ارشاد تلاش می کند در آینده نزدیک مکان مناسبی برای بنیاد در نظر بگیرد و تاکنون چندین مکان را شناسایی کرده است، گفت: این معاونت در مشکل پیش آمده، حق را به شهرداری می‌دهد و علی‌القاعده باید به قوانین و ضوابط مربوطه رسیدگی کند.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این پرسش که «رویکرد معاونت فرهنگی وزارت ارشاد درباره تفکیک شعر از بنیاد ادبیات داستانی چیست؟» گفت: بدون تردید تصمیمات لازم در این زمینه و نوع وظایف بنیاد، براساس مصوبات هیات امنایی که متشکل از شخصیت‌های مرتبط و آشنا به ادبیات کشور هستند، اتخاذ خواهد شد.

وی ادامه داد: در این زمینه، تصمیمات و نظرات مختلف اخذ می‌شود تا به یک جمع‌بندی کلی برسیم و بنیاد بتواند با قوام و سرعت بیشتری فعالیت‌های خود را پیش ببرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها