چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۷
مجموعه قصه‌های امام صادق(ع)  منتشر شد

واحد کودکان و نوجوانان موسسه انتشارات قدیانی کتاب «10 قصه از امام صادق(ع)» به روایت مجید ملامحمدی و تصویرگری سیدحسام‌الدین طباطبایی را برای کودکان منتتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) این کتاب مجموعه‌ای از 10 قصه از امام صادق(ع) است که پیش از این در 10 جلد بصورت جداگانه منتشر شده بود. این مجموعه حاوی نکات آموزنده مذهبی و اخلاقی است که برای کودکان گروه سنی «ب» و «ج» منتشر شده است. 

«همسایه مردم آزار»، «از تو حرکت»، «امام به من لبخند نزد»، «جام شیشه‌ای و معجزه»، «در خرابه‌های شهر»، «مردی در تنور آتش»، «مگسی که از خلیفه نمی‌ترسید»، «به دنبال خانه دوست»، «جدال در محله» و «آخرین سفارش» عنوان قصه‌هایی است که در این مجموعه آورده شده است. 

در بخشی از قصه «مگسی که از خلیفه نمی‌ترسید» می‌خوانیم: «عبیده جلو دوید و خواست شمشیر خودش را از غلاف بیرون بکشد. خلیفه سرش داد زد: «احمق، مگر با آدم می‌خواهی بجنگی. نمی‌خواهد. برو سر جایت!» عبیده ترسید و سر جایش رفت. خلیفه با عصبانیت به امام صادق(ع) گفت: «آخر شما به من بگویید چرا خداوند به این بزرگی و دانایی، این مگس بی‌ارزش را آفریده است؟ امام صادق(ع) جواب دادند: «برای این‌که آدم‌های ستمگر و مغرور را خوار کند...» 

مجید ملامحمدی، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان سال 1347 در قم متولد شد. وی آثاری مانند «حرف‌های ناتمام»، «پله پله تا خدا»، «آیه‌های آفتاب»، «کاش من هم بهشت را می‌دیدم»، «رنگین کمانی از نور»، «همسایه‌های آفتاب»، «آواز باران»، «راز انار سرخ»، «گنجشک‌های روی کاج»، «داستان یک مرد»، مجموعه «قصه‌های کوچک از زندگی معصومان(ع)» و «قصه‌های قرآنی» را در کارنامه خود دارد. 

انتشارات قدیانی مجموعه «10 قصه از امام صادق(ع)» را با شمارگان هزار و 100 نسخه منتشر کرده است. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را با بهای 175 هزار ریال خریداری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها