دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳
نشست علمی «آسيب‌شناسی فقه‌پژوهی در تأمين اجتماعی»

مسوول روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: نشست علمی «آسیب‌شناسی فقه‌پژوهی در تأمین اجتماعی» با هدف تبیین موضوع و ماهیت تامین اجتماعی جدید و چالش‌های فقهی آن پنجشنبه (21 آذرماه) در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد.-

محمدحسین کاظمی‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: با توجه به ماهیت جدید تأمین اجتماعی و اشکالات و تمایزاتی که بر بیمه‌های تجاری وارد است، گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اقدام به برگزاری نشستی با هدف آسیب‌شناسی فقه پژوهی در تأمین اجتماعی می‌کند. 

وی افزود: در این نشست چالش‌های فقهی تأمین اجتماعی و ضرورت ورود جدی‌تر فقه به این عرصه تبیین خواهند شد. 

مسوول روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه عنوان کرد: تبيين ماهيت طرح‌های بيمه‌ای تأمين اجتماعی، مقايسه بيمه‌های تجاري و اجتماعی از ديدگاه فقه شيعه و سنی، كاستی‌های فقه‌پژوهی در تأمين اجتماعي و بايسته‌های فقه‌پژوهي در تأمين اجتماعي به عنوان محورهای اصلی این نشست  خواهند شد. 

وی افزود: این فرضیه که در ادبیات موجود فقهی به دلیل نداشتن شناخت صحیح از ماهیت تأمین اجتماعی، بیمه‌های تأمین اجتماعی با نوعی تقلیل نگری مواجهند در این نشست نقد و بررسی خواهد شد.

کاظمی‌زاده عنوان کرد: این نشست با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا حسینی، نویسنده کتاب «نظریه‌پردازی اقتصاد اسلامی» و استادیار گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و نقد و بررسی حجت الاسلام والمسلمین حسن آقانظری، استاد گروه اقتصاد پژوهشگاه برگزار خواهد شد.

مسوول روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه افزود: نشست «آسیب‌‌شناسی فقه‌پژوهی در تأمین اجتماعی» پنجشنبه(21 آذر ماه) از ساعت 10 و 30 دقیقه در سالن اجتماعات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط